Lidl inverteix 25 milions d'euros a la Comunitat Valenciana per a obrir quatre nous hipermercats
L'objectiu és convertir-se en la primera opció de compra per als valencians, ja que la seua quota de mercat és inferior a l'estatal (5,3%) a causa de la forta presència de Mercadona i Consum
La cadena de supermercats alemanya Lidl prossegueix amb el seu pla d'expansió a la Comunitat Valenciana i invertirà aquest 2022 més de 25 milions d'euros amb quatre botigues noves a Manises, la Pobla de Vallbona i Santa Pola, obertes recentment, i una altra a la Vall d'Uixó.
Els seus plans per al 2023 inclouen, a més, l'obertura de cinc nous punts de venda.
Així ho ha explicat el director regional de Lidl a la Comunitat Valenciana, Grischa Voss, en una roda de premsa en la qual ha presentat l'estratègia de la marca i les xifres d'implantació des del 1994.
Voss ha remarcat que l'objectiu és convertir-se "en la primera opció de compra" a la Comunitat Valenciana, on la seua quota de mercat és inferior a l'estatal (5,3%) a causa de la forta presència dels seus competidors valencians Mercadona i Consum.
Per a reforçar la seua presència, treballa sobre quatre línies de desenvolupament: generar riquesa a través de les seues botigues, crear "ocupació de qualitat", apostar pel producte valencià i ser "referent" en sostenibilitat.
Lidl disposa de 32 establiments a València, 32 a Alacant i deu a Castelló, a més de la seua plataforma logística inaugurada a Xest el 2019. Dins del seu pla estratègic d'expansió en la Comunitat Valenciana 2018-2022, ha obert 18 botigues noves i la seua plataforma a Xest, amb un total de 125 milions d'inversió.
Cent contractacions el 2022 i una plantilla de 1.600 treballadors
Així mateix, Grischa Voss ha destacat que enguany Lidl ha contractat "més de cent persones" amb "ocupació de qualitat" a la Comunitat Valenciana, on ha incrementat en un 38% la plantilla, fins a 1.600 treballadors. A més, ha destacat l'aposta de la companyia per establir contactes amb centres de formació per a col·laborar amb l'FP Dual.
Segons el director regional, Lidl suposa un impacte de 16.420 ocupacions directes i induïts, "un 0,81 % de l'ocupació total a la Comunitat Valenciana", i va aportar 765 milions d'euros al PIB en 2020, més de la meitat d'ells a la província de València.
3.000 milions en productes valencians des del 2017
D'altra banda, el director regional de Lidl ha explicat que els últims cinc anys la cadena de supermercat ha comprat articles produïts a la Comunitat Valenciana per valor de 3.000 milions d'euros, la segona comunitat on més es compra després d'Andalusia.
La companyia alemanya treballa amb 87 proveïdors a la Comunitat Valenciana i comercialitza més de 70 productes "típicament valencians" sota el paraigua del seu distintiu "És d'ací, és bo", el doble que l'any passat.