Lidl guanya quota de mercat respecte al descens de Mercadona o Carrefour

El consum a les tendes tradicionals, com carnisseries o peixateries, creix per primera vegada en 15 anys.

Imatge d'arxiu d'un supermercat de la cadena alemanya Lidl
Imatge d'arxiu d'un supermercat de la cadena alemanya Lidl / Europa Press

La pandèmia ha canviat alguns hàbits de consum en tot Espanya. L'anàlisi de la consultora Kantar, fet públic aquest dimarts, indica que Lidl ha encapçalat el creixement de quota de mercat durant 2020 respecte a les cadenes líders, Mercadona i Carrefour, que han baixat. Però hi ha més canvis. El consumidor ha tornat la mirada als mercats tradicionals i a les tendes com carnisseries o peixateries, que han vist frenada la caiguda de quota per primera vegada en 15 anys. Kantar també adverteix d'una guerra de preus a la qual s'enfrontarà el gran consum, impulsada per Aldi i Lidl, que augmentarà en les pròximes setmanes, en un context marcat per la crisi sanitària de la Covid-19.

Mercadona va protagonitzar el 2020 la caiguda més gran en quota entre les principals cadenes de supermercats del país en cedir més d'un punt, encara que continua com a líder destacat amb distància respecte a la resta, mentre que Lidl es col·loca en tercera posició i avança DIA. L'informe sobre el sector de la distribució de 2020 elaborat per Kantar situa Mercadona al capdavant amb el 24,5%, seguida per Carrefour, amb el 8,4% (perd tres dècimes); Lidl, amb el 6,1% (guanya cinc dècimes); i DIA, amb el 5,8% (es deixa 0,6 punts).

El consum als supermercats va créixer un 12,7% en comparació amb 2019. El sector de la distribució ha absorbit, en part, la caiguda del consum als bars i restaurants. L'informe també assegura que un altre dels grans beneficiats en aquesta crisi és el denominat supermercat regional, categoria en la qual s'inclou Consum, que va guanya cinc dècimes.

La compra en línia va créixer l'any passat en el context de la pandèmia i la Comunitat Valenciana va ser una de las autonomies on més clara va ser aquesta tendència. L'informe menciona la bona evolució d'Amazon. “Els compradors de Mercadona, Carrefour i DIA han reduït la seua fidelitat a aquestes cadenes i han repartit més la despesa que feien”, ha detallat aquest dimarts el responsable de l'àrea de distribució en Kantar Worldpanel Iberia, Florencio García. En la seua opinió, Mercadona es va veure perjudicada per no tindre tendes de proximitat en totes les comunitats espanyoles durant el confinament i pels problemes que va tindre per a atendre totes les comandes en línia en aquell moment.

Mercadona encara no ha entrat en la guerra de preus

García ha explicat també que mentre cadenes com Carrefour i DIA han entrat en la batalla pels preus, a través de les promocions i targetes de fidelitat, Mercadona no ha mogut fitxa encara, ni tan sols a Portugal, país amb un alt nombre de promocions en el sector.

També et pot interessar