L’estació intermodal del Port de Castelló començarà a operar l’any 2021

El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, reclama que s’afavorisca el transport de mercaderies per tren.

Francisco Toledo en 'À Punt Notícies matí'
Francisco Toledo en 'À Punt Notícies matí'

L’estació intermodal del Port de Castelló començarà a operar l’any 2021 Així ho ha assenyalat en À Punt Notícies matí el president de l’Autoritat Portuària de la capital de la Plana Alta, Francisco Toledo, que l'ha qualificada de “fonamental” per a afavorir el transport de mercaderies. S’invertiran 20 milions d’euros en aquesta infraestructura, que permetrà ser “un punt de trobada” en mercaderies, entre els transport terrestre viari, per ferrocarril i marítim.

En aquest sentit, Francisco Toledo ha reclamat que s’afavorisca el transport de mercaderies per tren per a augmentar en competitivitat, ja que segons ha indicat, s’estalvien recursos logístics, energia, i es té un impacte mediambiental menor. “A hores d’ara, només un 5% del transport de mercaderies per via terrestre va en tren, mentre que la mitjana europea és del 18%, i a Alemanya, del 25%”, ha indicat el president de l’Autoritat Portuària de Castelló. Ha afegi que “si els ports no es connecten amb el ferrocarril es poden quedar fora del mercat”.

El taulell i el cítrics, dos sectors clau per a les comarques de Castelló

Toledo ha apostat perquè s’afavorisca que el port de Castelló siga el que centre el transport del taulell, un dels sectors més potents de les comarques del nord. “De la mateixa manera que és lògic que els cotxes de la Ford es mouen des de València, Castelló hauria de centralitzar la ceràmica”, ha comentat. En relació amb aquest assumpte, Francisco Toledo ha assenyalat que es continuaran les bonificacions per les empreses del sector per a afavorir que treballen en el port de la ciutat.

Pel que fa als cítrics, una altra de les potes de l’activitat econòmica de les comarques castellonenques, el president de l’Autoritat Portuària de Castelló ha demanat a la Unió Europa que centralitze les importacions d’aquest producte en un o dos ports, de manera que les mesures de control fitosanitari siguen les mateixes, tant per als cítrics que venen de Sud-àfrica com per als valencians, fet que segons ha assenyalat, no es produeix a hores d’ara.  

Dos ports valencians, entre els deu primers d’Espanya

Francisco Toledo ha remarcat el fet que el port de Castelló haja sigut un dels que més ha crescut de tot Espanya, i s’ha convertit en el nové en tràfic global a Espanya. Això ha posicionat dos ports de la Comunitat Valenciana entre els deu primers llocs, Castelló i València. Entre els reptes per a continuar creixent, seguir apostant per la sostenibilitat, com també per a atraure el sector dels creuers al port de Castelló. Enguany ja hi arribaran sis i la projecció es acollir fins a vint a l’any.

També et pot interessar