L'escassetat de punts de recàrrega ràpida frena l’expansió del cotxe elèctric a Espanya
De les més de 30.000 estacions de càrrega pública que hi ha, només una xicoteta part són de recàrrega ràpida, i estan concentrades a les grans ciutats
L'escassetat de punts de recàrrega ràpida a Espanya està frenant l'expansió de la indústria del vehicle elèctric, segons alerta un informe de l'aplicació de reserva de pàrquing en línia, Parclick. L’estudi, a més, adverteix que estes estacions solen estar concentrades únicament a les grans ciutats.
Segons Parclick, tot i que en tot Espanya hi ha 32.422 punts d'accés públic on els usuaris poden carregar el vehicle, una minoria utilitzen la tecnologia de recàrrega ràpida. Així, entre València, Madrid i Barcelona i les seues respectives àrees metropolitanes, només sumarien 1.384 d’este tipus de punts, una quantitat que, tal com s’extrau de l’informe "impedeix viatjar amb cotxe amb total despreocupació".
Malgrat els incentius governamentals i el creixent interés dels consumidors, la falta d'infraestructures adequades, les estacions de càrrega limitades i la gestió de l'autonomia dels vehicles elèctrics són alguns dels desafiaments que limiten l'expansió d'esta tecnologia.
De fet, l’últim baròmetre d'electromobilitat que l'Associació Espanyola de Fabricants d'automòbils i camions va revelar que un de cada tres punts de càrrega de cotxes elèctrics no funciona. Segons este estudi, dels 2.990 punts de recàrrega de vehicles elèctrics d'accés públic disponibles a la Comunitat Valenciana, uns 1.090 estan fora de servei.
A més d’esta advertència, Parclick adverteix de la necessitat d'aprofitar "al màxim" l'autonomia dels vehicles evitant les sobrecàrregues, aprofitant els temps de "càrrega estratègics" com quan s'aparca durant diverses hores en el treball, un centre comercial o una excussió i optimitzant la conducció "evitant acceleracions brusques i frenades innecessàries", per a prolongar la vida útil de la bateria.