L'ERO temporal de Ford Almussafes es prolonga fins al juliol

UGT i l'empresa pacten parades que afecten 270 treballadores de la planta de motors.

Imatge de la cadena de muntatge d'Almussafes
Imatge de la cadena de muntatge d'Almussafes

El Comité d'Empresa de Ford Almussafes i la multinacional han pactat la prolongació de l'Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació fins al mes de juliol. Afectarà 270 dels més de 8.000 treballadors amb què compta la factoria a la Comunitat Valenciana, en concret els operaris del torn de vesprada de la planta de motors. Les condicions del pacte recullen parades rotatives del personal entre el 2 de maig i el 12 de juliol, i no afecta finalment l'àrea de mecanitzats, que ha quedat fora de l'ajust.

Segons Carlos Faubel, secretari general d'UGT en Ford Almussafes, "l'ERTO només afecta una xicoteta part de la plantilla i de forma rotativa. En concret, el torn de vesprada de motors farà parades per grups cada 15 dies. Així és que, del total de 270 afectats, en situació de desocupació només n'hi haurà uns 120 en cada parada". L'acord garanteix que els treballadors cobraran el 80% del salari brut i el 100% de l'antiguitat i les pagues extraordinàries. A més, no s'alteraran més les vacances.

Per a Carlos Faubel, és un pacte raonable i no implica en absolut per part de l'empresa una pèrdua de confiança en la planta d'Almussafes. "Estem fent una regulació temporal en la planta de motors per qüestions conjunturals, però al mateix temps s'han contractat 100 persones fixes per a la secció de muntatge", afirma Faubel.

Ford Almussafes ha justificat la decisió de l'aplicació de l'ERTO pel retard en el llançament als Estats Units del tot terreny al qual va destinat el nou motor Maverick i per la caiguda de vendes del Lincoln a la Xina, que utilitza el motor EcoBoost que es fabrica a Almussafes. Des de setembre la factoria d'Almussafes ja no treballa per a Jaguar ni Land Rover, i destina bona part de la producció fora de la Unió Europea.

La firma automobilística també ha anunciat que deixarà als EUA la fabricació d'alguns models com Focus, Fiesta i Taurus, entre altres, així com de cotxes menuts. En el mercat nord-americà s'estimen més apostar pels anomenats SUV, que combinen elements dels tot terrenys i dels turismes.

L'acord entre UGT i l'empresa el van rebutjar Intersindical i Comissions Obreres. STM Intersindical volia que l'empresa complementara el 100% del salari durant l'ERO temporal i CCOO ha criticat que l'empresa faça recaure sobre la plantilla el cost de la nova regulació d'ocupació a pesar dels beneficis que està registrant. La multinacional automobilística va aconseguir un benefici net en el primer trimestre del 2018 de 1.400 milions d'euros a tot el món . Això suposa un augment del 9% en comparació amb els tres primers mesos del 2017. Ford Europa va créixer un 17% fins als 7.317 milions d'euros entre gener i març.

També et pot interessar