Juan Roig: "Han passat set presidents del govern i el corredor mediterrani segueix sense estar acabat"

El president de Mercadona manté que la infraestructura "garantirà que tots els territoris tinguen les mateixes possibilitats de tindre una economia sana"

Juan Roig, Ximo Puig, Vicente Boluda i López Miras en l'acte pel corredor mediterrani a Madrid
Juan Roig, Ximo Puig, Vicente Boluda i López Miras en l'acte pel corredor mediterrani a Madrid / EuropaPress

El president de Mercadona, Juan Roig, ha denunciat que el corredor mediterrani "segueix sense estar acabat" tot i que "pel govern han passat set presidents de diferent color polític".

Roig ha realitzat aquestes declaracions poc abans de la celebració de l'acte "Espanya està perdent el tren", en el qual 1.200 empresaris i altres agents de la societat civil han reclamat al Govern d'Espanya que accelere les obres del corredor mediterrani perquè aquest comence a funcionar el 2025.

Segons Roig la infraestructura "garantirà que tots els territoris tinguen les mateixes possibilitats de tindre una economia sana" i ha demanat "combinar el sistema de transport ferroviari radial amb un sistema de transport circular".

Per a l'empresari valencià està "molt bé" que Madrid estiga connectada amb 22 ciutats espanyoles per via ferroviària, però que el fet que ciutats com Girona, Barcelona, Castelló, València, Alacant, Múrcia, Almeria, Granada, Màlaga o Algesires no estiguen comunicades entre si és "una discriminació". A més, ha recordat que el 50% dels ciutadans espanyols viu en territoris pels quals discorre el corredor mediterrani.

Per a exemplificar els beneficis que suposaria el corredor, ha assenyalat que amb aquesta infraestructura un ciutadà que volguera anar de València a Alacant tardaria "mitja hora", enfront de la situació actual en la qual "quasi compensa anar de València a Madrid i després a Alacant".

Roig ha destacat que l'absència d'alta velocitat suposa "un increment de costos" i ha recordat que el projecte serveix per a prioritzar el transport ferroviari, més sostenible que el transport per carretera.

Finalment, ha reclamat que s'utilitzen els Fons Europeus per a impulsar el corredor, ja que és una infraestructura que beneficia "tot Espanya i no sols els ciutadans que viuen per les localitats per on passaria aquest corredor".

També et pot interessar

stats