La joguetera Hasbro despatxarà el 15% de la plantilla a tot el món

La multinacional, que té seu valenciana, planeja una retallada de vora mil persones per a compensar les pèrdues milionàries registrades en l'últim trimestre de 2022

Logotip d'Hasbro en una caixa de joguet
Logotip d'Hasbro en una caixa de joguet / Andrew Kelly (Reuters)

El fabricant de joguets i videojocs estatunidenc Hasbro ha anunciat una retallada de la plantilla global de vora el 15%. Justifica la decisió, que s'estima que afectarà un miler de persones de diverses seus que té repartides pel món, per a compensar les pèrdues amb què ha tancat l'últim trimestre de 2022.

En un comunicat, la multinacional ha indicat que els acomiadaments es duran a terme en les pròximes setmanes com a part d'un pla de reducció de costos i ha reconegut que l'exercici, i particularment els mesos d'entre octubre i desembre, han sigut "complicats". De moment no s'ha detallat quines delegacions seran les afectades. Sols ha transcendit que un dels empleats ixents, després de díhuit anys, és el president i cap d'operacions de l'empresa, Eric Nyman.

Hasbro —propietària de marques com Monopoly, Mr. Potato, My Little Pony o Trivial Pursuit—, era fins a la dècada del 2000 l'única joguetera multinacional que fabricava a Espanya, concretament en una planta valenciana de més de 25.000 metres quadrats. Però el 2003 va anunciar que tancava les instal·lacions, localitzades a Riba-Roja del Túria i on treballaven més de 500 persones, per a endur-se la producció a la Xina. Actualment, la firma manté presència al territori de la mà de la filial Hasbro Iberia. Es tracta d'una oficina amb seu a Xirivella dedicada a l'emmagatzematge i comercialització de productes i amb una plantilla de vora un centenar d'empleats i empleades.

La companyia nord-americana no ha divulgat dades precises sobre el balanç econòmic de 2022, sinó que només es coneixen xifres preliminars. Segons ha fet saber, en el quart trimestre de l'any s'ha registrat una davallada d'entre 93 centaus i un dòlar per acció, amb una caiguda de la facturació del 17%, fins a 1.680 milions. L'únic segment que ha crescut va ser el de jocs digitals, incloent-hi Wizards of the Coast, amb ingressos de 339 milions (+22%). Per contra, el pitjor parat ha sigut el de productes per al consumidor, que va ingressar mil milions (-26%).

El màxim executiu d'Hasbro, Chris Cocks, ha atribuït la mala marxa a unes vendes inferiors del que s'esperava en la temporada nadalenca als Estats Units, que abasta novembre i desembre i s'ha vist llastrada per la inflació. En el conjunt de l'any l'empresa s'ha mantingut en guanys d'entre 1,40 i 1,46 dòlars per acció, a pesar que la facturació ha caigut un 9%, fins a 5.860 milions.

També et pot interessar

stats