La Generalitat estudia una pujada màxima de les tarifes del taxi del 2,69%, la meitat del que sol·licita el sector
Els taxistes recorden que l'única pujada de preus en el sector des del 2013 es va concretar el 2019 i va ser de l'1%
La Conselleria de Mobilitat estudia una actualització de les tarifes dels taxis que pot suposar un repunt del 2,69% a València (2,62% a Castelló i 2,3% a Alacant). Un esborrany que els professionals creuen que podria tindre llum verda el juliol i que no arriba ni a la meitat del repunt que soli·licitava el sector, entre el 6% i el 7% per a mantindre l'activitat normal, segons ha explicat a À Punt NTC el president de la Confederació de Taxistes Autònoms, Fernando del Molino.
En la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat matisen, en tot cas, que, "com fan tots els anys", estan "estudiant i valorant" una revisió dels preus de les tarifes dels taxis segons la situació econòmica. Una decisió que encara està en estudi i que no està clar que vaja a entrar en vigor el juliol.
El sector no està d'acord amb aquest repunt que considera el Consell, però les fonts consultades admeten que al final acceptaran el que els donen. El taxi està especialment afectat per la pujada dels preus dels carburants. Del Molino recorda, a més, que del 2013 al 2019 no van pujar les tarifes dels taxistes de la Comunitat Valenciana i que aquell any el repunt va ser de l'1%. El sector, de fet, va protestar al carrer al desembre del 2021 perquè, mentre que a la Comunitat Valenciana les tarifes havien pujat un 1% entre el 2014 i el gener del 2022, en ciutats com Madrid el repunt va ser de l'11,1%, del 13,1% a Barcelona i del 10,5% a Sevilla.
D'altra banda, la Confederació també defensa que les tarifes a la Comunitat Valenciana són més baixes que en altres punts d'Espanya. Així, per exemple, asseguren que la baixada de bandera en dies laborables a València és de l'1,50 euros, xifra que a Madrid és del 2,50 euros i a Barcelona, de 2,30 euros.
Més llegit
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
L’alcaldessa de València, María José Catalá, celebra l’inici d’unes obres “transformadores” en Pérez Galdós i Giorgeta