Ford es planteja reduir la seua presència a Europa

El president, Jim Farley, explica que amb aquesta mesura volen impulsar la rendibilitat a Europa, que el 2022 només va registrar un resultat d'explotació de 47 milions de dòlars

El president de Ford, Jim Farley, en una imatge d'arxiu
El president de Ford, Jim Farley, en una imatge d'arxiu / Rebecca Cook (Reuters)

El president i conseller delegat de Ford, Jim Farley, ha revelat que la companyia automobilística s'està plantejant reduir la seua presència a Europa per a impulsar la rendibilitat a la regió, que el 2022 només va registrar un resultat d'explotació de 47 milions de dòlars.

"La decisió ara és quants enginyers, quanta gent necessitem a Europa i quina és la dimensió que necessitem en el segment de cotxes de passatgers. Aquesta és la decisió", ha declarat Farley, aquest dijous, en una reunió amb analistes i periodistes per a estudiar els resultats financers del 2022.

Amb anterioritat, Farley havia indicat que a Europa Ford és particularment forta en el segment de vehicles comercials i que està en el procés de reconvertir aquest segment a vehicles elèctrics.

Unes pèrdues de 2.152 milions de dòlars en tot el món

Farley ha expressat la seua frustració amb els resultats del 2022 després de perdre 2.152 milions de dòlars a tot el món, a pesar que els seus ingressos han crescut un 15,9% fins als 158.057 milions de dòlars.

En la teleconferència, Farley i el director financer de Ford, John Lawler, han atribuït les pèrdues a l'augment dels costos i, especialment, a problemes amb la cadena de subministrament.

Reduir grandària, concentrar el negoci i fer-lo més rendible

Així, el president de Ford ha afegit que la companyia no ha avançat prou en la "reestructuració completa" del seu sistema industrial. I ha advertit que respondrà a aquest dèficit "amb urgència", posant com a model la reestructuració industrial efectuada en els últims anys a Sud-amèrica.

En aquest sentit, Farley ha dit que a la Xina la companyia ha de fer el mateix que va fer a Sud-amèrica: reduir-ne la grandària, concentrar el negoci i fer-lo més rendible.

També et pot interessar

stats