Ford fabricarà dos vehicles elèctrics per a Europa en plantes de Renault

La companyia anuncia una nova etapa de la seua estratègia europea i garantix que la fàbrica d'Almussafes “continuarà jugant un paper crític” en la futura gamma de vehicles de passatgers

Els directors executius de Ford, Jim Farley, i del Grup Renault, François Provost, anuncien la formació d’una associació estratègica per a vehicles particulars i comercials, a París (França), este 8 de desembre
El director executiu de Ford, Jim Farley, i del Grup Renault, François Provost, anuncien la formació d’una associació estratègica a París el 8 de desembre / Tom Nicholson (Reuters)

La multinacional estatunidenca d'automòbils Ford ha anunciat este dimarts la següent fase de la seua estratègia a Europa amb un moviment clau: una nova aliança estratègica amb el grup Renault per a desenvolupar i fabricar vehicles elèctrics i comercials lleugers a partir del 2028. L’objectiu, segons la companyia, és guanyar competitivitat en un mercat cada vegada més tensionat per la pressió de la indústria xinesa i reforçar la seua xarxa industrial al continent. Segons Ford, la planta de l’empresa a València continuarà exercint un paper fonamental en el nou mapa industrial europeu i serà “crítica” per a desplegar la futura gamma de vehicles de passatgers multienergia.

Ford i Renault han acordat desenvolupar conjuntament dos nous vehicles elèctrics de la marca Ford a través de la plataforma Ampere del fabricant francés. Els primers models arribaran als concessionaris el 2028 i, tot i compartir arquitectura per motius d’eficiència, Ford liderarà el disseny i la dinàmica de conducció per a mantindre la identitat pròpia de la marca.

A més, ambdues companyies han firmat una carta d’intencions per a explorar la producció conjunta de vehicles comercials lleugers, també a partir de plataformes compartides. Segons Ford, la col·laboració combinarà la capacitat industrial i la cadena de subministrament de dos grans grups per a reforçar la competència en un mercat “altament dinàmic”.

Una ofensiva de producte per al 2028

La companyia ha presentat una estratègia basada en tres eixos: enfortir —encara més— la seua exitosa divisió de vehicles comercials Ford Pro, ampliar la gamma de turismes amb models distintius i optimitzar la producció per a reduir costos i guanyar escala.

La nova ofensiva de producte inclourà turismes i vehicles comercials multienergia i assequibles, pensats per a facilitar el pas progressiu a la mobilitat elèctrica. Els nous models, diu l’empresa, ampliaran la gamma actual i contribuiran a millorar la competitivitat de Ford “en un mercat cada volta més exigent”.

La firma recorda que manté altres aliances industrials a Europa —com ara Ford Otosan amb Koç Holding i la col·laboració amb Volkswagen—, que també contribuiran a la fabricació i distribució de vehicles elèctrics i comercials.

La planta de València, peça clau en la futura estratègia

En el comunicat, Ford reafirma el paper de la planta d’Almussafes, que “continuarà exercint un paper crític” per a la nova cartera europea de vehicles de passatgers. Les instal·lacions valencianes formen part de l’optimització de la xarxa industrial de la companyia i estan orientades a la producció de models multienergia i de nova generació.

Demandes a la UE per a ajustar els objectius climàtics

Ford insta les institucions europees a alinear els objectius de CO₂ amb la realitat del mercat, tenint en compte que la quota de vehicles elèctrics en Europa es manté en el 16,1%, lluny del 25% necessari per a complir els objectius climàtics del 2025.

Segons Jim Baumbick, president de Ford Europa, la clau és “facilitar la transició i garantir que tots els consumidors puguen accedir a l’electrificació, siguen models elèctrics o híbrids”.

També et pot interessar

stats