Ford fabricarà dos vehicles elèctrics per a Europa en plantes de Renault
La companyia anuncia una nova etapa de la seua estratègia europea i garantix que la fàbrica d'Almussafes “continuarà jugant un paper crític” en la futura gamma de vehicles de passatgers
La multinacional estatunidenca d'automòbils Ford ha anunciat este dimarts la següent fase de la seua estratègia a Europa amb un moviment clau: una nova aliança estratègica amb el grup Renault per a desenvolupar i fabricar vehicles elèctrics i comercials lleugers a partir del 2028. L’objectiu, segons la companyia, és guanyar competitivitat en un mercat cada vegada més tensionat per la pressió de la indústria xinesa i reforçar la seua xarxa industrial al continent. Segons Ford, la planta de l’empresa a València continuarà exercint un paper fonamental en el nou mapa industrial europeu i serà “crítica” per a desplegar la futura gamma de vehicles de passatgers multienergia.
Ford i Renault han acordat desenvolupar conjuntament dos nous vehicles elèctrics de la marca Ford a través de la plataforma Ampere del fabricant francés. Els primers models arribaran als concessionaris el 2028 i, tot i compartir arquitectura per motius d’eficiència, Ford liderarà el disseny i la dinàmica de conducció per a mantindre la identitat pròpia de la marca.
A més, ambdues companyies han firmat una carta d’intencions per a explorar la producció conjunta de vehicles comercials lleugers, també a partir de plataformes compartides. Segons Ford, la col·laboració combinarà la capacitat industrial i la cadena de subministrament de dos grans grups per a reforçar la competència en un mercat “altament dinàmic”.
Una ofensiva de producte per al 2028
La companyia ha presentat una estratègia basada en tres eixos: enfortir —encara més— la seua exitosa divisió de vehicles comercials Ford Pro, ampliar la gamma de turismes amb models distintius i optimitzar la producció per a reduir costos i guanyar escala.
La nova ofensiva de producte inclourà turismes i vehicles comercials multienergia i assequibles, pensats per a facilitar el pas progressiu a la mobilitat elèctrica. Els nous models, diu l’empresa, ampliaran la gamma actual i contribuiran a millorar la competitivitat de Ford “en un mercat cada volta més exigent”.
La firma recorda que manté altres aliances industrials a Europa —com ara Ford Otosan amb Koç Holding i la col·laboració amb Volkswagen—, que també contribuiran a la fabricació i distribució de vehicles elèctrics i comercials.
La planta de València, peça clau en la futura estratègia
En el comunicat, Ford reafirma el paper de la planta d’Almussafes, que “continuarà exercint un paper crític” per a la nova cartera europea de vehicles de passatgers. Les instal·lacions valencianes formen part de l’optimització de la xarxa industrial de la companyia i estan orientades a la producció de models multienergia i de nova generació.
Demandes a la UE per a ajustar els objectius climàtics
Ford insta les institucions europees a alinear els objectius de CO₂ amb la realitat del mercat, tenint en compte que la quota de vehicles elèctrics en Europa es manté en el 16,1%, lluny del 25% necessari per a complir els objectius climàtics del 2025.
Segons Jim Baumbick, president de Ford Europa, la clau és “facilitar la transició i garantir que tots els consumidors puguen accedir a l’electrificació, siguen models elèctrics o híbrids”.