Més de 200 empreses s'organitzen en el nou clúster valencià de la cosmètica
La valenciana és la tercera economia que més productes cosmètics exporta de tot l’estat espanyol i representa el 14% del sector
El clúster de la cosmètica a la Comunitat Valenciana ha començat a fer els primers passos. Les més de 200 empreses valencianes que treballen en aquest sector i que mouen milions d'euros en vendes cada any s'han associat per a treballar de manera sectorial i consensuada amb les administracions. Un pas necessari per a aprofitar al màxim els beneficis de les polítiques europees.
"Serà una oportunitat per a treballar d'una manera més coordinada i per a trobar més suport al govern valencià i a Europa", assegura el secretari autonòmic d'Indústria, Felipe Carrasco. "L'administració i aquesta conselleria poden buscar línies d'ajuda d'entre les actuals per a acompanyar-los en l'adaptació cap a una major sostenibilitat", afegeix.
I és que el ben cert és que la cosmètica valenciana no para d'escalar posicions. Suposa un 14% del sector a tot l'estat espanyol amb unes exportacions que freguen els 540 milions anuals, respecte als 6.600 milions del conjunt de l'estat, segons dades de l'associació de perfumeria i cosmètica Satampa.
Unes xifres que ja superen les de vendes a l'exterior de sectors com el vi o l'oli d'oliva i que converteix a l’economia valenciana en la tercera que més productes cosmètics exporta de tot l’estat espanyol, segons l’Ivace.
La taula sectorial de la cosmètica naix ara amb alguns reptes de futur immediat. “En la taula tots hem coincidit i hem destacat el tema de la sostenibilitat i l’ús de l’aigua", explica Ana Gonzálvez, directora tècnica global de l'empresa alcoiana Germaine de Capuccini. "El 80% de l'aigua s'utilitza en les formulacions, però també en el procés de fabricació i neteja, així que hem d'innovar i ser més sostenibles", explica.
"Un altre dels punts clau per a nosaltres és el tema de l'automatització i la digitalització", destaca Consuelo Vaquer, CEO de l'empresa cosmètica Nirvel, de Concentaina (Vall d'Albaida).
Una iniciativa que tant les empreses com les administracions reben amb bons ulls i que fa augurar bons temps per al futur de la cosmètica valenciana.