Economia i les empreses d'ITV es reuneixen a les portes de la reversió

Encara hi ha dubtes sobre si el canvi de titularitat es materialitzarà al gener o hi haurà un marge de temps per a dur a terme la transició

Centre ITV de València
Centre d'ITV de València / À Punt NTC

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de qui dependran les ITV a partir del 2023, es reuneix aquest dilluns amb les empreses concessionàries per a aclarir els dubtes pendents de cara al canvi de titularitat. 

A hores d'ara continua sense estar clar si la reversió es materialitzarà al gener o hi haurà un marge de temps per a dur a terme la transició. Un escenari d'incertesa que, de moment, estan pagant els usuaris i usuàries perquè les estacions valencianes ja no ofereixen cites per a passar la inspecció tècnica a partir del pròxim 2 de gener.

"La concessió de vint-i-cinc anys que teníem s'acaba el 31 de desembre i a partir de l'1 de gener s'ha de fer càrrec la Generalitat", aclareix Francisco Llopis, president d'Aecova (Associació d'Entitats Concessionàries de la Comunitat Valenciana per a la Inspecció Tècnica de Vehicles). Les concessionàries insisteixen que des d'aleshores el procediment dependrà de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, l'ens públic creat específicament per a gestionar el servei. El problema, remarca Llopis, és el temps per a fer la reversió s'esgota i encara queden moltes qüestions per tancar, com ara els programes de funcionament del servei o els mecanismes de pagament. "Hi ha programes que són específics de les empreses concessionàries i ells no es poden comprometre a donar servei perquè ja no estaran", afirma. 

La Conselleria d'Economia, de qui dependran les ITV a partir del 2023, té en l'actualitat dues opcions: o assumir el servei quan acabe la concessió el 31 de desembre o aprovar una pròrroga que els permeta guanyar temps davant l'evidència que queden molts fronts oberts. Les empreses que fins ara gestionaven les ITV es queixen que es vol fer a correcuita una reversió que té aspectes complexos que cal solucionar, com per exemple el futur dels treballadors i les treballadores. L'empresa pública assumirà la subrogació de la majoria de les plantilles de les actuals concessionàries de les ITV, al voltant d'un miler de persones.

També et pot interessar

stats