El disseny d'ampliació de l'aeroport d'Alacant-Elx integrarà la futura arribada del tren
Aena detalla que la redacció del plec està en una “fase avançada” i la licitació es llançarà en l'últim trimestre de l'any
El disseny funcional de l'ampliació de la terminal de l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández integrarà la futura arribada del tren, segons ha informat Aena este dimecres en un comunicat. Aena també assegura que està en una “fase avançada del disseny del plec” per al disseny funcional de l'ampliació de la terminal de l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández i ha confirmat que la licitació es llançarà en l'últim trimestre de l'any. El comunicat avança igualment que el disseny funcional de l’ampliació integrarà la futura arribada del tren, i han especificat que, a més, s'iniciaran els estudis per a integrar el futur tramvia.
El projecte d’ampliació de l'aeroport de València, que permetrà incrementar-ne la capacitat per a cobrir la demanda futura “amb màxim respecte mediambiental”, es licitarà després que el d’Alacant-Elx.
La Generalitat no renuncia a la segona pista
Estes novetats també s’han transmés a la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i a la d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, en una reunió a Madrid. Segons ha informat el govern en una nota de premsa, ambdós conselleres han analitzat en la trobada l'ampliació de l'aeroport d'Alacant-Elx i han exposat als seus responsables que la Generalitat no renuncia a la construcció d’una segona pista a mitjà termini.
En resposta, Aena ha assenyalat que planifica les seues actuacions amb prou antelació en funció de l'evolució del trànsit, “calculada amb rigor pels tècnics del gestor aeroportuari”. També assegura que sempre ha garantit la capacitat dels aeroports, i com a mostra afirma que no s’ha saturat mai cap de les infraestructures de la regió.
En este sentit, afirmen que les inversions associades a l'ampliació de la terminal es debatran a proposta d'Aena en el procés de consultes preceptiu amb les línies aèries, en un procediment que regla una llei de l'any 2014 en el qual intervenen la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència i el regulador.
Després es plasmaran en el pla d'inversions d'Aena, el denominat DAURA (Document de Regulació Aeroportuària), que és l'instrument que cada cinc anys arreplega les inversions que necessiten els aeroports si es compleixen les previsions de trànsit i és aprovat pel Consell de Ministres, han concretat.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part