El director del Masymas confia que la inflació dels aliments anirà moderant-se al llarg de l'any

José Juan Fornés ha destacat que el març del 2023 els preus van pujar el 16,5% i enguany el 4,3%: "La diferència entre l'any passat i este és molt gran"

El director general de Masymas, José Juan Fornés, en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

A final del març es van fer públics els resultats de Masymas Supermercats del 2023, que va facturar 402,6 milions d'euros, un 12,5% més que el 2022. El director general de Masymas, José Juan Fornés, ha destacat en Les notícies del matí que d'eixe augment "un 9% ha sigut per la inflació, ja que es van encarir molt els preus".

"En 43 anys no havia vist una inflació tan elevada", ha reconegut el director de Masymas, la cadena de supermercats que ven a la Comunitat Valenciana i a Múrcia i que va nàixer i té la seu social a Pedreguer, a la Marina Alta.

Per exemple, ha dit que l'oli d'oliva és un 60% més car que fa un any, el que ha fet que caiga el consum un 30% i augmente un 20% el de l'oli de gira-sol.

Així, ha destacat que "el març del 2023 els preus van pujar el 16,5% i enguany el 4,3%. La diferència entre l'any passat i este és molt gran". Per tant, preveu que el 2024 la inflació en alimentació siga "molt moderada".

Hi ha un informe de l'OCU, l'Organització de Consumidors i Usuaris, de finals del 2023 en què constava que Masymas i una altra gran cadena de supermercats valencians són els que menys van apujar els preus l'any passat. En este sentit, José Juan Fornés ha ressaltat que per a Masymas el més important és tindre "satisfet al client".

Nosaltres vigilem els preus de la competència cada dia i si hem de sacrificar el marge comercial per a no perdre els clients, ho fem. No ens poden permetre vendre més car que la resta.

"Nosaltres vigilem els preus de la competència cada dia i si hem de sacrificar el marge comercial per a no perdre els clients, ho fem. Els nostres preus han d'estar igual que els de la competència. No ens podem permetre vendre més car que la resta". Així, per a no repercutir tots els costos en el preu, el marge comercial ha tingut "una reducció entre el 0,5% i 1%".

Tendències: la marca blanca i el menjar preparat

En l'entrevista també ha parlat del pes de la marca blanca, que en Masymas ha apuntat que és del 30%, com en la mitjana del sector. "El pes de la marca pròpia és un 30%, però va per categories i en algunes és major i en altres menor. Una tendència que creix en els últims anys "per a donar servei a un preu més econòmic".

Una altra tendència és el menjar preparat. "Hui tenim 22 tendes amb cuina i anirem ampliant i així ajudem el client a no cuinar tot el dia i a fer dedique eixe temps a una cosa", ha afegit Fornés.

Sobre el pes del client estranger, el director ha explicat que de les de 115 botigues de Masymas, 25 estan a la costa i "juliol i agost són els mesos de més facturació a la costa i és molt important el turisme per a nosaltres".

Finalment, ha destacat que les característiques diferenciadores de Masymas són "el producte fresc", carn, peix, pa, verdura i fruita, i un "assortiment molt ampli".

També et pot interessar

stats