El director de Consum: “El sector a Espanya és un dels més resilients i el més competitiu d’Europa, els preus són molt més baixos”

Antonio Rodríguez explica les dades de la cooperativa valenciana de distribució

Antonio Rodríguez, director general de Consum, durant la seua intervenció en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

El sector dels supermercats i la distribució alimentària d’Espanya “és un dels més resilients, funciona molt bé”. De fet, “és un dels més competitius d’Europa, els preus a Espanya són molt més baixos que a Europa en tots els productes”. Així ho veu Antonio Rodríguez, el director general de Consum, la cooperativa valenciana que enguany arriba al mig segle de trajectòria en el sext lloc de presència als carrers d’Espanya, és a dir, per superfície.

La cadena de supermercats va arribar als 108,7 milions de beneficis l’any passat, un 7,5% més que l’any anterior, i una facturació de 4.707,3 milions, és a dir, un 7,3% més. Darrere d’estes xifres, que Rodríguez qualificava de rècord en una entrevista en Les notícies del matí, estan, fonamentalment els productes frescos, que són els que fan estirar la facturació, no sols pel volum de vendes, sinó perquè són els que marquen les visites dels consumidors als supermercats.

Així, el màxim responsable d’esta cadena de supermercats assenyalava que, respecte a les vendes de productes frescos, com les fruites i verdures o els carnis, Consum ha crescut “el doble del que ha crescut de mitjana l’organització”. En este sentit, assegurava que, dins de l'oferta de supermercats que troben els clients a l'abast, els productes frescos són l’element diferenciador d’esta cadena de supermercats.

El producte "com el vol el client"

A banda de la qualitat dels mateixos, la clau del triomf està en la preparació del producte “com vol el client”, manifestava en referència a la venda al tall, darrere de l’aparador, i atenent les especificitats que demana el client. “Els nostres frescos són de qualitat i donem un nivell d’atenció diferent, això és el que ens dona eixe creixement diferenciat”, afirmava el director general de Consum durant la seua intervenció en Les notícies del matí.

A parer seu, el fet que els treballadors siguen especialistes, que atenen les particularitats que demana cada client, estableix també una relació de proximitat que acaba generant “una relació de fidelitat”, com exposava Antonio Rodríguez durant la seua intervenció este divendres en Les notícies del matí.

D’altra banda, i respecte als plans futurs d’esta cooperativa, Rodríguez avançava que l’any que ve té previst continuar creixent amb díhuit noves tendes i 35 franquícies, encara que afirmava que Consum aposta per fer un creixement “selectiu” i “prudent” que no comprometa el creixement de la cadena.

També et pot interessar

stats