La direcció de Ford d'Almussafes planteja un nou ERTO entre febrer i abril

L'ajust afectarà de manera parcial un màxim de 750 treballadors diaris de les plantes de fabricació de vehicles i de motors

Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes
Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes / Rober Solsona (Europa Press)

La direcció de Ford a Almussafes (Ribera Baixa) ha comunicat aquest dimecres als sindicats la intenció d'aplicar un nou ERTO. L'ajust afectarà tant la planta de fabricació de vehicles com la de motors. Serà, segons ha explicat la companyia, una parada parcial per a 750 persones al dia com a màxim, de forma rotativa, segons ha explicat STM-IV. En el cas dels treballadors de fabricació de vehicles, l'ERTO s'aplicarà com a màxim durant quinze dies, mentre que per als de motors serà de quatre dies de producció.

Aquest dimecres s'ha constituït la comissió negociadora, que es reunirà aquest divendres. STM ha detallat que la companyia ha argumentat la intenció d'aplicar aquest nou ERTO del dilluns 12 de febrer al 30 d'abril. Ford explica que l'aplicació d'aquest ajust a la planta de vehicles es deu a la baixada de la producció, mentre que afectarà la de motors davant dels problemes de subministrament de proveïdors.

UGT, el sindicat majoritari, s'ha mostrat "obert a obrir una finestra de negociació de manera parcial i delimitada en el temps", encara que ha avançat que traslladarà a la direcció que estan disposats a negociar un ERTO que en cap cas vaja "més enllà" de les vacances de Pasqua (28 de març), mentre la fàbrica espera "notícies sobre inversions i càrrega de treball". 

Sobre els dies d'ERTO i el nombre de treballadors afectats, UGT ha recalcat que hauran d'anar "en línia" amb els "problemes que s'originen" per "la falta de producció prevista i no per l'excedent de personal" que, segons el sindicat, s'està originant a la fàbrica. Per aquesta raó, ha instat l'empresa a "ajustar bé les xifres" per a aquest nou ERTO, alhora que ha advertit que tant l'excedent originat en la planta de motors per la desaparició del torn de nit com en les de vehicles després de la marxa de la furgoneta destinada al mercat americà "no podrà engrossir les llistes diàries d'afectats". 

Així, ha apuntat que els dies de producció en els dos torns de vehicles (950 cotxes) i en motors (1.700 unitats) "no hi podrà haver ningú en regulació d'ocupació".

La fàbrica valenciana encadena diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l'últim expedient fins al 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats. 

També et pot interessar

stats