La cúpula directiva de Ford visita la planta d’Almussafes, pendent dels plans d’electrificació

La multinacional encara no ha concretat el volum d'inversions que hi destinarà per a escometre el canvi a l'elèctric ni tampoc els models que acoblarà

Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes
Imatge d’arxiu de dos treballadors amb un vehicle de la fàbrica de Ford a Almussafes / Rober Solsona (Europa Press)

Membres de la cúpula directiva de la multinacional Ford visiten aquest divendres la planta valenciana d'Almussafes, que continua pendent de l'anunci d'inversions i dels models de la plataforma d'electrificació que acollirà en les seues instal·lacions. El recentment nomenat director mundial de fabricació de Ford, Kumar Galhotra, i el director de la divisió Ford Pro, Ted Cannis, al costat del vicepresident de Ford Europa, Kieran Cahill, visiten hui la factoria i mantindran una reunió amb el comité d'empresa, segons han informat fonts d’UGT, sindicat majoritari en la planta.

A mitjans del 2022, el grup Ford va confirmar que produirien a Espanya, concretament a la planta d’Almussafes, els seus dos nous vehicles elèctrics, basats en la plataforma d'elèctrics GE2. Tanmateix, encara no ha concretat el volum d'inversions que destinarà a la planta per a escometre el canvi a l'elèctric ni tampoc els models que hi acoblarà.

El sindicat que presideix el comité d'empresa, UGT, ha demandat a la companyia en diverses ocasions que prenga decisions sobre el tema "per a no perdre el tren del futur de la nova mobilitat", i ha alertat d'un nou excedent de personal en la planta, que actualment només produeix els models Kuga i Transit. Segons ha indicat als seus treballadors, s'hauria d'estar a les portes de la negociació d'un quart ERO o d'un enèsim ERTO", alhora que "haurien d'estar produint-se" inversions i modificacions en les línies de producció per a llançar un nou vehicle elèctric en 2025.

I assegura que Ford no pot negociar un nou ajust "sense donar explicacions i reafirmar el seu compromís" amb la plantilla i amb la càrrega de treball de la planta valenciana. "A Almussafes hem demostrat moltes vegades que som capaces d'assumir qualsevol repte, però cal prendre decisions ja", sentencia UGT.

Fa una setmana, la direcció de Ford Almussafes va traslladar al Comité d'Empresa que els dies 29, 30 i 31 octubre establirà noves parades de producció a la fàbrica valenciana, amb la fórmula de jornades industrials, a causa de la baixada de la demanda. Aquestes són vacances col·lectives en determinades dates del calendari laboral que la direcció pot programar.  

La fàbrica va afrontar una baixada de producció en l'última setmana del mes de setembre —amb 400 vehicles menys al dia— i una parada total de producció en la segona setmana d'octubre a causa d'una reducció de vendes.

També et pot interessar

stats