El corredor mediterrani crearà 40.000 ocupacions i s'amortitzarà en 16 anys

El projecte, que connectarà França amb Algesires, està previst que es complete el 2025, amb set anys de retard.

Recorregut del corredor mediterrani
Recorregut del corredor mediterrani / À Punt NTC
06 de març 2020 - 14:05

Finalitzar el corredor mediterrani ferroviari, que connectaria França amb Algesires per la Comunitat Valenciana, lligat als desenvolupaments portuaris de la zona, generaria uns 40.000 nous llocs de treball i la inversió necessària, uns 11.000 milions d'euros, quedaria amortitzada en uns 16 anys i mig.

Així ho han manifestat aquest divendres empresaris de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Andalusia i la Regió de Múrcia, que s'han reunit en la seu de la patronal murciana Croem per a analitzar l'impacte socioeconòmic que tindria aquesta infraestructura. S'espera que el corredor es complete el 2025, amb set anys de retard sobre el termini donat inicialment (2018).

El president de Croem, José María Albarrasí, ha defés el corredor ferroviari com una infraestructura "absolutament bàsica" i que ha d'anar lligada a la "intermodalitat", especialment de la mà dels desenvolupaments portuaris.

Els empresaris demanen doble plataforma per a tota la línia

D'altra banda, el president de Ferrmed, Joan Amorós, ha ressaltat els canvis que veuen imprescindibles per al projecte i que parteixen de la idea que tota la línia ha de tindre una plataforma doble, és a dir, amb quatre vies. Aquest requisit no es compleix actualment en el tram entre Montfort (Vinalopó Mitjà) i Múrcia.

Des d'allí, dues de les vies connectarien amb Granada, un tram no previst en el projecte inicial del corredor, i les altres dues, amb Almeria, des d'on entroncarien amb Motril, Màlaga i Algesires. Segons Amorós, aquestes modificacions essencials suposaran una inversió addicional d'11.000 milions d'euros, però segons un estudi, la infraestructura llançarà una taxa de rendibilitat de 667 milions d'euros anuals.

Per la seua banda, el president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo, ha lamentat que Espanya estiga "en el vagó de cua" del transport de mercaderies ferroviari, amb una taxa de només el 5 per cent del total, enfront del 18 per cent de la mitjana europea o el 25 per cent de països com Alemanya.

També et pot interessar