Els controladors aeris reclamen un augment de la plantilla

Alerten de l'envelliment de la plantilla: un de cada cinc treballadors té més de 60 anys.

FONT: EUROPA PRESS
FONT: EUROPA PRESS

La Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) ha advertit de la “urgent” necessitat d'augmentar la plantilla, després de huit anys sense convocar places durant la crisi, i davant d’un augment del trànsit aeri que “polvoritza” previsions cada any.

Segons Enaire, de gener a setembre de 2018 els controladors espanyols van gestionar més d'1,6 milions de vols, un 4,7% més que en el mateix període de 2017. De mitjana van gestionar 259 vols més cada dia i aquest estiu es va superar en 19 ocasions la quota màxima històrica de 7.066 moviments al dia registrada el 2017.

En el cas de l'aeroport de València, ja el 2017 el nombre d'operacions va créixer un 8,3%. A més, entre gener i setembre de 2018 s'ha acumulat un increment del 12,7% respecte al mateix període de l'any anterior.

Envelliment de la plantilla

Així mateix, la secretària de comunicació d’USCA, Susana Romero, ha alertat del preocupant envelliment dels controladors aeris. En aquest sentit, ha lamentat que des que el 2010 es va privatitzar el sector no hi ha hagut convocatòries de nous professionals fins a l’any passat (134 places). De fet, ha explicat que un de cada cinc treballadors té més de 60 anys.

Segons ha explicat, la manca de personal acaba provocant “més demores” en els vols com a “mecanisme de seguretat”, ja que si falta gent es porten menys avions.

Pitjor formació

A més, ha alertat de la “ineficiència” del nou sistema de formació i selecció de personal després de la liberalització del sector el 2010, que ha passat a mans privades, i és “molt pitjor”. El curs s’acosta als 70.000 euros, fet que per a Romero és “injust” i “vulnera el dret d'igualtat” d'accés.

Per aquest motiu ha apel·lat a la preparació dels controladors com es feia abans, becats a través de Serveis i Estudis per a la Navegació Aèria i la Seguretat Aeronàutica (SENASA), i ha lamentat que Espanya “és l'únic país” europeu on s'ha privatitzat la gestió de l'espai aeri.

També et pot interessar