Els controladors aeris convoquen cinc dies de vaga a partir del 30 de gener als tres aeroports valencians

Els sindicats han pres aquesta mesura davant el fracàs de la negociació del quart conveni col·lectiu

Aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández
Aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández / RAÚL URBINA

Continua la conflictivitat als aeroports. Si a Nadal van ser els pilots d'Air Nostrum els que protagonitzaren huit dies de vaga i els tècnics de manteniment han anunciat el mateix per als mesos de gener, febrer i març; aquest dimecres, uns 160 controladors aeris de 16 aeroports espanyols amb torres privatitzades han sigut convocats a una vaga de cinc dies davant el fracàs de les negociacions del seu quart conveni col·lectiu.  Els treballadors convocats gestionen el 28,5% del tràfic aeri a Espanya. La convocatòria de vaga dels sindicats USCA i CCOO —els majoritaris— està dirigida a uns 160 controladors i controladores de 16 aeroports espanyols, entre els quals figuren els d’Alacant-Elx, Castelló de la Plana i València. 

Les torres de control d’aquests aeroports les gestionen les empreses Saerco i FerroNATS, que estaven negociant el conveni col·lectiu amb els sindicats a través de l’associació empresarial Apcta, que engloba ambdós proveïdors privats del mercat liberalitzat. Però finalment han donat per trencades les negociacions i, per tant, convoquen vaga els dies 30 de gener i 6,13,20, i 27 de febrer.

Són els cinc dilluns consecutius a partir del 30 de gener, i hi estan convocats tots els professionals que aquests dies tinguen torn de treball que comencen entre les 00:00 i les 24:00.

Segons han explicat en un comunicat conjunt, ambdós sindicats critiquen especialment l’actitud de Serco, “contrari a arribar a cap mena d’acord” i que ha “obstaculitzat des del primer moment” les propostes sindicals, malgrat que amb FerroNATS sí que s’han assolit punts en comú. 

FerroNATS ha afegit sobre aquest tema que ha sigut incapaç de consensuar una proposta amb Saerco, atés que les postures de tots dos davant les peticions dels sindicats "estan allunyades". Així, FerroNATS sí que recull algunes de les peticions dels sindicats, com ara incorporar en el conveni els conceptes arreplegats en els acords de centre que ja gaudien els seus controladors, ampliant-los a la resta de torres. També accepta la petició de la part social relativa a les vacances segons un esquema de 22 dies laborables més 14 festius, explica la mateixa FerroNATS, que diu estar disposada a continuar negociant la proposta d'increment de salari per damunt de l'oferit en les ofertes anteriors de la patronal.

L’empresa insisteix que el seu objectiu és evitar que l'usuari final es veja afectat per aquesta decisió i es compromet a "garantir uns serveis mínims" adequats que mitiguen qualsevol impacte en l'activitat que presta en els diferents aeroports espanyols.

També et pot interessar