Els consumidors europeus denuncien set aerolínies per cobrar l’equipatge de mà
La BEUC reclama una investigació de la Comissió Europea per pràctiques abusives de les espanyoles Vueling i Volotea, i de Ryanair, Easyjet, Norwegian Airlines, Transavia i Wizzair
L’Organització de Consumidors Europeus (BEUC) ha denunciat davant de la Comissió Europea i la xarxa d’autoritats de protecció al consumidor (CPC) set aerolínies, entre les quals hi ha Ryanair, les espanyoles Vueling i Volotea, Easyjet, Norwegian Airlines, Transavia i Wizzair per cobrar suplements per portar equipatge de mà.
La BEUC considera que es tracta d’una pràctica abusiva i contrària a una sentència del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE) del 2014. La denúncia té el suport de setze entitats de dotze països europeus, entre les quals hi ha les espanyoles Asufin i CECU.
"Ignoren la justícia europea"
“Estan explotant els consumidors i ignorant el tribunal europeu, que ja va dictaminar que cobrar per un equipatge de mà raonable és il·legal”, ha denunciat Agustín Reyna, director general de la BEUC. L’organització demana que es revise el reglament europeu sobre els drets dels passatgers per aclarir quins serveis han d’incloure’s en la tarifa bàsica.
Segons la BEUC, la majoria de viatgers assumeixen que amb el bitllet més bàsic poden portar, com a mínim, un equipatge menut i una peça de mà.
Brussel·les analitza una sanció d’Espanya
El novembre passat, el govern espanyol va multar amb 179 milions d’euros cinc aerolínies —Ryanair, Vueling, Easyjet, Norwegian i Volotea— precisament per cobrar suplements per les maletes de mà.
Les empreses sancionades van recórrer contra la multa i van portar el cas a la Comissió Europea, que des del gener estudia si Espanya va actuar d’acord amb la normativa comunitària. Segons fonts europees, l’executiu espanyol ja ha remés tota la documentació requerida i els serveis de la Comissió continuen avaluant-la.