Consum augmenta un 75% els beneficis fins als 101,1 milions d'euros

La cooperativa valenciana ha aconseguit una facturació de 4.388,7 milions d'euros el 2023, un 13,6% més que l'exercici anterior, i ha creat 1.879 nous llocs de treball, un 9,7% més

El director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro, i el seu equip en la presentació de resultats
El director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro, i el seu equip en la presentació de resultats / Rober Solsona (Europa Press)

La cooperativa valenciana Consum ha incrementat en un 75% els seus beneficis el 2023, amb 101,1 milions d'euros, i ha aconseguit una facturació de 4.388,7 milions d'euros, un 13,6% més que l'exercici anterior. Així ho ha explicat el director general de la cooperativa, Antonio Rodríguez Lázaro, durant la presentació dels resultats.

El director ha destacat que els "èxits" d'enguany són atribuïbles a la gestió de l'últim any en la direcció de Juan Luis Durich, que ha estat al capdavant de la cooperativa 30 anys.

Rodríguez ha ressaltat que el creixement de beneficis es deu a l'"esforç importantíssim en competitivitat" de Consum, que l'ha ajudat a "guanyar fidelitat", així com a l'estalvi assolit en la factura elèctrica. L'empresa ha reduït un punt percentual el marge brut, la qual cosa suposa vora 40 milions d'euros.

El director general de Consum ha indicat que el 2023 ha sigut un any "marcat per una alta inflació, l'increment de costos induïts per l'augment dels preus d'origen i els majors costos de producció".

"Estem tranquils, perquè el sector de la distribució és el més competitiu d'Europa, els preus són els més baixos i tenim molt clar que mantindre els preus competitius és l'única manera de mantindre el mercat. Som tan competitius en preus com el millor del mercat", ha afegit.

Encara que les xifres de facturació estan relacionades amb la inflació, ha destacat que la cooperativa "ha guanyat fidelitat" i ha augmentat un 6,5% les vendes en volum, mentre que en el conjunt de mercat nacional la mitjana ha sigut del 0,9%.

Un 4,6% de la quota de mercat nacional

Consum ha incrementat en un 10,2% la venda en superfície constant. La companyia ha mantingut el sisé port del rànquing nacional d'empreses de distribució per superfície i ha augmentat la quota de mercat en 0,1 punts fins a arribar al 4,6% del mercat nacional, mentre que la quota de mercat per venda en l'àrea d'influència se situa en 13,4%, segons Nielsen.

Els beneficis de la cooperativa es reparteixen entre els més de 19.500 socis treballadors. El 2023 es van repartir 71,7 milions d'euros, dels quals 35,8 milions corresponen al repartiment de resultats i 35,9 milions, a prevaldre per objectius.

Una inversió de 167 milions d'euros en 67 nous supermercats

La inversió de la cooperativa ha ascendit a 167,3 milions d'euros, destinada principalment a l'obertura de 67 nous supermercats, 15 tendes pròpies i 52 xàrters, i l'ampliació i reforma de 19 botigues, així com projectes d'innovació (22 milions d'euros).

Consum ha creat 1.879 nous llocs de treball el 2023, un 9,7% més, fins a aconseguir una plantilla de 21.216 treballadors. El 96,6% dels treballadors són fixos i socis.

També et pot interessar

stats