El cap del Consell acudirà a la Fira de Turisme de Berlín per a promocionar l'oferta valenciana

La Comunitat Valenciana lidera l'augment de pernoctacions hoteleres de persones estrangeres en el conjunt del país

Turistes en la platja de Benidorm en una imatge d'arxiu
Turistes a la platja de Benidorm en una imatge d'arxiu / Shutterstock

El president de la Generalitat, Ximo Puig, es desplaçarà aquesta setmana a Berlín, on entre el 7 i el 9 de març se celebra la Fira Internacional de Turisme (Internationale Tourismus Börse, ITB), que juntament amb la WTM de Londres i Fitur a Madrid, constitueix un dels majors aparadors turístics del món.

La delegació encapçalada pel president viajà a la capital alemanya per tal de promocionar l'oferta turística valenciana i posar en valor que la Comunitat Valenciana lidera l'augment de pernoctacions hoteleres de persones estrangeres en el conjunt del país, amb un creixement del 91% en termes interanuals.

El titular de Turisme, Francesc Colomer, ha avançat que “Alemanya està sempre entre els millors clients de les nostres platges, a més de ser un mercat especialment rendible, que viatja fora de temporada i amb especial interés en altres productes com la gastronomia, la cultura i el turisme de congressos”.

Segons Colomer, el mercat del turisme alemany ha registrat un creixement del 63,6% respecte a 2021. “Aquesta tendència ascendent dels indicadors permeten augurar un notable increment d'aquest mercat emissor per a enguany”.

El secretari autonòmic ha volgut destacar també el “caràcter estrictament professional” de l'edició ITB 2023, que torna després de la pandèmia amb nou format sense la presència de públic en general, només oberta a professionals del sector i on s'estima que, “en els tres dies de durada de la fira es mantindran més de 400 reunions i trobades en l'estand de la Comunitat”, moltes amb diferents turoperadors i mitjans de comunicació, tant alemanys com d'altres països.

Un estand propi amb taulell LGBTQ+

Turisme Comunitat Valenciana participa en la ITB de Berlín 2023 amb més espai que mai, amb un estand propi de 170 metres quadrats dins del pavelló de Turespaña, més un taulell propi en el segment LGBTQ+, en el qual tindran cabuda 20 coexpositors, dels quals 10 seran empreses i els altres 10 marques i municipis turístics.

Així, en l'espai de Comunitat Valenciana estaran representades les marques turístiques de Costa Blanca, juntament amb els municipis de Calp i Guardamar del Segura; València Turisme, amb els destins de Cullera i Gandia; Alacant Turisme; Visit València; Visit Benidorm i Visit Elx.

Per part seva, en l'estand LGBTQ+ Comunitat Valenciana estarà Visit Benidorm i Visit València, a més es realitzaran dues presentacions de destí: València Gai Games 2026 i Benidorm.

Més de mig milió de turistes alemanys

L'any passat van visitar la Comunitat Valenciana més del mig milió de turistes alemanys (586.123), més de la meitat dels quals (5,6%) triaren com a destinació la província d'Alacant. D'aquest percentatge, un 5,3% va escollir Benidorm per a passar uns dies.

Respecte al perfil del visitant, roman una mitjana de 10,7 dies, realitza una despesa mig diària de 101,7 euros i un 94,3% viatja sense paquet turístic. El 79% accedeix per via aèria i el 20,6% per carretera.

Es tracta d'un mercat que viatja majoritàriament en el tercer trimestre (31,1%) i en el segon trimestre (27,3%) de l'any. Els mesos de juliol, setembre i octubre concentren el 33% de les visites.

També et pot interessar

stats