La Comunitat Valenciana és la destinació de costa amb millor perspectiva de negoci en l'últim tram del 2026

Exceltur detalla en un informe les bones dades de l'estiu, el repunt de ciutats com València o Alacant i també el retrocés en l'oferta de vivenda turística

Ple tècnic en els hotels
Ple tècnic en els hotels

Després d'un bon estiu pel que fa al negoci turístic, la Comunitat Valenciana registra previsions molt positives per a tancar l'any. De fet, és la destinació de costa que té una millor previsió de negoci, segons l'informe presentat este dimarts per Exceltur. La previsió d'esta patronal turística és que el negoci repunte a la Comunitat Valenciana un 5,5% en l'últim tram de l'any, per damunt de Canàries (3%). Exceltur explica que la Comunitat Valenciana es beneficia de la seua "connectivitat internacional" i la "prolongació de la temporada en destinacions de costa i urbanes".

Exceltur també preveu bones dades en altres autonomies d'interior, com ara Cantàbria (+6,9%) i Galícia (+4,0%), al nord peninsular, Aragó (+6,7%) i Castella-la Manxa (+4,6%) i Madrid (+4,4%).

Els empresaris turístics van facturar un 4,9% més a la Comunitat Valenciana durant l'estiu passat. Exceltur remarca que en este comportament ha sigut fonamental el mercat internacional. De fet, la demanda estrangera "reforça l'acompliment de nombrosos destins d'orientació nacional, amb avanços molt superiors al mercat domèstic" a punts com ara la costa de València (+13,8%) . També detalla que les destinacions urbanes registren "forts avanços dels ingressos hotelers durant l'estiu, especialment en les ciutats amb mar", com València on estos han crescut un 15,8%. El negoci hoteler a Alacant va pujar també dos dígits (11,3%).

D'altra banda, l'informe també fa referència a la vivenda turística. Així, explica que a Alacant, on esta ha caigut un 11,3%, continua vigent la moratòria sobre noves VUT, a la qual se suma des del 2026 l'assumpció municipal de competències sancionadores; I a València, on l'oferta de vivendes turístiques cau un 10%, el document empresarial explica que la nova regulació establix límits simultanis d'implantació per districte, barri i illa, juntament amb majors requisits urbanístics, reforçant el control de noves altes.

També et pot interessar

stats