La CNMC autoritza nous servicis d’alta velocitat d’Ouigo entre Alacant, Elx i Múrcia
Competència conclou que no comprometen l’equilibri econòmic dels servicis públics que presta Renfe en esta ruta
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha autoritzat l’operació d’uns nous servicis d’Ouigo en el corredor Alacant-Elx-Múrcia, després de determinar que “no comprometen” l’equilibri econòmic del contracte de servici públic 2018-2027 que tenen firmat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i Renfe Viatgers, segons ha informat l’organisme en un comunicat.
En esta línia, Competència explica que Renfe presta en esta ruta dos tipus de rutes amb obligacions de servei públic: els de Rodalia i mitjana distància en la xarxa convencional i els de mitjana distància en alta velocitat (Avant).
Els nous servicis d’Ouigo consistixen en dos trens per sentit i dia d’alta velocitat entre Alacant i Múrcia i un d'addicional per sentit entre Múrcia i Elx: fins a un total de tres circulacions diàries en este tram.
Segons la CNMC, després d’aplicar la prova d’equilibri econòmic, s’ha conclòs que els usuaris de Renfe no considerarien substitutius els nous trens d’Ouigo. En el cas de la xarxa convencional, Competència subratlla que estos trens tenen moltes més parades intermèdies i temps de viatge més llargs, cosa que els diferencia clarament dels servicis comercials d’alta velocitat.
Pel que fa als servicis públics d’alta velocitat (Avant), l’organisme descarta igualment que siguen substitutius, ja que els nous trens d’Ouigo tenen menys freqüències i un preu superior.