La cistella de la compra s’encareix un 47% en només quatre anys
L’encariment dels productes ha canviat els hàbits de consum, on l'oferta i el preu prenen un paper decisiu
La cistella de la compra s’ha encarit un 47% en els últims quatre anys. Segons les dades que publica la consultora Kantar, la compra que costava 100 euros el 2019 ara té un valor de 147 euros. Aquest increment de la despesa ha fet que els consumidors canvien els tipus de productes que posen dins de la cistella i també els hàbits de consum, on l'oferta i el preu prenen un paper decisiu. Ara es fa més cas a les promocions, ja que més d'un 34% de productes en oferta acaba en la cistella.
Les dades de Kantar apunten que entre el 2019 i el 2023, el tipus d'ofertes també ha variat molt. En les marques blanques han crescut un 27%, mentre en les marques de fabricants han baixat un 11%.
A més, continua l'augment de productes de marca blanca. El 2023 un 10% de les cistelles contenien només marques blanques, és un 2% més que el 2019. La gran majoria de les cistelles, un 60%, barregen marques de fabricants amb marques blanques. Els hàbits de compradors i compradores estan canviant amb un únic objectiu: abaratir la cistella de la compra.