Cau la venda de cotxes un 45% al juliol

En tot Espanya al juliol es matricularen 83.900 turismes, un 28,9% menys que un any abans

Pàrquing de cotxes nous en un recinte portuari
Pàrquing de cotxes nous en un recinte portuari

Al juliol 6.834 vehicles es van matricular a la Comunitat Valenciana, un 45% menys que un any abans, el major descens per comunitats autònomes, si bé des de gener hi ha hagut un increment del 4,7%, amb un total de 46.565 matriculacions.

En el conjunt d'Espanya al juliol es van matricular 83.900 turismes, el 28,9% menys que l'any anterior, i el nivell més baix per a un mes de juliol des de 2014, trencant la ratxa de quatre mesos a l'alça iniciada al març, a causa, fonamentalment, de l'enfonsament de les compres de particulars.

Per canals de distribució, el de particulars va baixar el 42,4%, fins a 35.653 unitats, i el d'empreses el 25,1%, fins a 30.228, segons xifres de la DGT elaborades per les associacions de fabricants, Anfac, i distribuïdors, Faconauto i Ganvam, que han recordat que juliol de 2020 va ser un mes especialment bo a causa de la demanda embassada durant els mesos de confinament.

D'altra banda, les matriculacions de turismes i tot terrenys corresponents a companyies de lloguer de cotxes (segment que més va patir amb les restriccions per la Covid tenint en compte la seua dependència del turisme) van repuntar un 15,3%, fins a 18.019 unitats.

Respecte a 2019, quan el mercat funcionava amb normalitat, les matriculacions van baixar en el seté mes de l'any el 28,09%, segons fabricants i venedors, que han subratllat que els lliuraments van baixar pràcticament en tots els tipus de vehicles tot i el "respir" que ha pogut significar en alguns canals la modificació de l'impost de matriculació fins a finals d'any.

En l'acumulat entre gener i juliol, les vendes de turismes i tot terrenys van sumar 540.732 operacions, un 18,1% més que en el mateix període de 2020, però un 33,2% més baixa que la registrada en els set primers mesos de 2019.

Segons els fabricants, el rebrot de contagis, la falta d'estoc per la crisi dels microxips i la confusió que produeixen en el client les propostes maximalistes de la Comissió Europea (respecte als vehicles de combustió) "estan afectant negativament els lliuraments, especialment en el canal de particulars”.

"La situació comença a ser compromesa perquè el referent, que és el canal de particulars, torna a caure amb força i se situa fins i tot un 34% per davall de les xifres de juliol de 2019, la qual cosa parla de la tendència tan negativa que segueix el mercat", ha advertit Raúl Morales, portaveu de l'associació de concessionaris oficials Faconauto.

També et pot interessar