La Cambra de Comerç no preveu problemes de desabastiment en la campanya comercial de Nadal
Vicent Mompó ha explicat que les fàbriques de la Xina i de la resta de països d'Àsia han estat un any i mig parades per la Covid-19 i ara no donen l'abast a la demanda
La pròxima campanya comercial de Nadal no tindrà problemes de desabastiment en general. Això és el que ha dit aquest dimecres a Les notícies del matí el director d'internacionalització de la Cambra de Comerç de València, Vicente Mompó. "No hi haurà desproveïment general perquè hi haurà estoc acumulats per a quatre o cinc mesos segur".
Segons ha explicat, les fàbriques de la Xina i de la resta de països d'Àsia han estat un any i mig parades per la pandèmia de la Covid-19 i ara no donen l'abast a la demanda.
Això és que al produït colls de botella, embossos en els ports, problemes en la logística marítima internacional i escassesa d'inputs i de matèries primeres, malgrat que la situació econòmica ha anat millorant en la segona meitat de 2021, gràcies a l'avanç de la vacunació i la millora de la situació sanitària.
El director d'Internacionalització de la Cambra de Comerç de València ha explicat que s'ha produït una situació "complicada i estranya" derivada per la Covid-19. Així, problemes com l'encariment del transport i l'escassesa de matèries primeres s'han accelerat amb la pandèmia.
Mompó ha posat com a exemple algunes mines de matèries primeres en països d'Amèrica Llatina que han estat parades més d'un any, ja que la Covid-19 va parar totalment l'economia. "Una mina cal posar-la en marxa i això necessita temps", ha apuntat.
A més, Mompó ha apuntat al fet que cada país ha eixit en un moment de la crisi, la qual cosa ha provocat desajustaments. "Els xinesos van eixir abans de la crisi, van començar a produir abans i van anar acumulant contenidors de matèries, i a mesura que hem eixit altres països desenvolupats s'han provocat desajustaments importants ens l'oferta i la demanda".
Més contenidors des del port de València
No obstant això, malgrat l'encariment dels contenidors TEU, que ha passat de 2.000 dòlars fa uns anys als 12.000 dòlars actuals per a un enviament des de la Xina, "l'eixida de contenidors del port de València ha augmentat el 10% des de principi d'any".
Falta de microxips
En el cas de la falta de microxips per a la indústria automobilística i les seues repercussions en la planta de Ford d'Almussafes, Mompó apunta que "s'ha produït una tempesta perfecta": pandèmia més un canvi de tecnologia cap a una sostenibilitat.