El BCE manté els tipus d’interés en el 2% per quarta reunió consecutiva

El regulador europeu complix les previsions dels mercats i opta per mantindre la pausa després dels últims retalls

Seu del Banc Central Europeu
Seu del Banc Central Europeu / Sebastian Gollnow (Dpa / Europa Press)

El Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE) ha decidit este dijous mantindre sense canvis els tipus d’interés per quarta vegada consecutiva. D’esta manera, el tipus de la taxa de depòsit continuarà en el 2%, el de les operacions principals de refinançament en el 2,15% i el de la facilitat marginal de crèdit en el 2,40%. La decisió estava plenament descomptada pels mercats, després que el BCE detinguera al juny el cicle de flexibilització monetària amb què havia rebaixat el preu del diner en 200 punts bàsics mitjançant huit ajustos a la baixa, els últims set de manera consecutiva.

Segons ha explicat la institució, l’avaluació actual confirma que la inflació “hauria d’estabilitzar-se al voltant de l’objectiu del 2% a mitjà termini”, motiu pel qual el banc central prefereix mantindre una posició d’espera.

Les últimes dades disponibles situen la inflació de la zona euro en el 2,1% interanual al novembre, la mateixa xifra que el mes anterior. En el conjunt de la Unió Europea, l’augment va ser del 2,4%, una dècima menys.

Si es descompta l’impacte de l’energia, la inflació es va mantindre estable per segon mes consecutiu en el 2,4%. En canvi, la inflació subjacent —sense energia ni aliments, alcohol i tabac— es va moderar una dècima, fins al 2,4%.

Diferències de la inflació entre països

Entre els estats membres, els increments més elevats es van registrar a Romania (8,6%), Estònia (4,7%) i Croàcia (4,3%). En l’altre extrem, les pujades més moderades es van donar a Xipre (0,1%), França (0,8%) i Itàlia (1,1%). A Espanya, la inflació es va mantindre en el 3,2%.

També et pot interessar

stats