Baleària presenta el primer ferri elèctric d'Espanya, que navega entre Eivissa i Formentera

El Cap de Barbaria, amb 82 metres d'eslora, té un sistema d'emmagatzematge d'energia que li permet una autonomia de dotze hores

El primer ferri elèctric d'Espanya, batejat com Cap de Barbaria
El primer ferri elèctric d'Espanya, batejat com a Cap de Barbaria / Baleària

La naviliera Baleària ha presentat aquest dijous a Eivissa el primer ferri elèctric d'Espanya, batejat com Cap de Barbaria, i que ja navega entre les Pitiüses des de mitjan maig. L'acte, que ha inclòs una navegació a bord del vaixell, ha comptat amb uns 300 assistents entre representants institucionals, del sector marítim, agències de viatge, clients de càrrega i proveïdors, entre d'altres.

El nou vaixell, tal com ha informat la companyia en un comunicat, elimina “totalment” la contaminació acústica i navega amb emissions zero. Així, el president Adolfo Utor ha assegurat que la companyia “segueix el rumb” que persegueix des de fa anys per a “donar el millor servei” als clients de la forma “més sostenible”.

Utor ha remarcat el fet que el nou vaixell navegue entre les Pitiüses, una les rutes que va veure nàixer la naviliera el 1998: “Fa 25 anys que garantim la connectivitat dels residents a les illes i assegurem el subministrament de mercaderies a Formentera; estem compromesos amb els habitants, però també amb l'entorn”, ha afegit.

El Cap de Barbaria té 82 metres d'eslora, 15,5 de mànega i navega fins a 14 nucs. El vaixell disposa d'una presa de connexió a terra OPS, “un sistema d'emmagatzematge d'energia” amb autonomia de dotze hores en port i “una gestió intel·ligent de la planta elèctrica del vaixell”, que optimitza l'ús i millora l'eficiència, detallen des de Baleària. A més, està preparat per a instal·lar un sistema d'hidrogen que permetrà utilitzar-lo com un laboratori de proves per a l'ús de l'hidrogen verd a petita escala.

També et pot interessar

stats