Autoritzen Ouigo a oferir els serveis entre Albacete i València

La CNMC autoritza l’operadora de baix cost a cobrir el trajecte, perquè no afecta l’equilibri econòmic entre Renfe i el Ministeri de Transports

Tren d' Ouigo al costat d'un AVE de Renfe
Un comboi de Ouigo, companyia de baix cost que podrà oferir el trajecte Albacete-Valencia / Efe

L’operadora de trens de baix cost Ouigo podrà prestar serveis d'alta velocitat entre Conca i Madrid, Albacete i València, després d’obtindre el vistiplau de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per a fer estos trajectes. Esta entitat considera que el servei de Oiugo no afecta l'equilibri econòmic del contracte de servei públic entre Renfe i el Ministeri de Transport.

Ara bé, reconeix que els serveis de Renfe serien més competitius que els de Ouigo per als viatgers recurrents perquè tenen millors preus en els abonaments multiviatge, més freqüències i la possibilitat de canviar gratuïtament la data i horari del viatge.

Els nous serveis de Ouigo tindrien un impacte del 0,018% en els ingressos del contracte de servei públic de Renfe amb l'Estat, que arriba al 0,23% si s'hi sumen altres serveis. És, per tant, inferior al límit de l'1% que estableix la metodologia que mesura eixos efectes.

Competència entén que els serveis Avant de Renfe (mitjana distància en alta velocitat) són substituïbles pels nous de Ouigo, i afig que en les rutes Madrid-Conca, Conca-Albacete i Conca-València hi ha una important competència de serveis, amb tres empreses i quatre marques (Renfe –amb Au i Avlo–, Iryo i Ouigo).

A més, amb els nous serveis de Ouigo, només es veurien afectats els Avant de Renfe que circulen fins a 45 minuts abans o després dels serveis de l'operadora francesa: tres trajectes al dia (d'un total de 34) entre Madrid i Conca, i un al dia (d'un total de 20) entre Conca i Albacete.

També et pot interessar

stats