Les autoescoles de la província d'Alacant exigeixen més examinadors
Reclamen aquest increment per a alleujar l'"embós" que existeix actualment amb més de 17.500 alumnes pendents de traure's el permís de conduir.
Les autoescoles de les comarques del sud recorren aquest matí en caravana alguns dels principals carrers de la ciutat d'Alacant per a exigir més examinadors per a alleujar l'"embós" que existeix actualment de més de 17.500 alumnes pendents de traure's el permís de conduir. Reclamen més examinadors i que s'elimine el nou sistema d'examen que estableix el nombre d'alumnes que cada autoescola hi pot presentar
D'aquesta manera, pretenen forçar a solucionar un problema que s'arrossega des de fa diversos anys i que s'ha vist agreujat en els últims dotze mesos per la pandèmia sanitària de la Covid-19 a l'hora de poder examinar de les proves pràctiques els alumnes.
En l'actualitat s'acumulen més de tres mesos des de l'apte de la teòrica fins a poder fer el pràctic, amb l'"enorme perjudici que suposa per a l'aspirant, que a vegades necessita el permís de conduir per a poder aconseguir una ocupació, presentar-se a unes oposicions o simplement per a poder desplaçar-se al seu lloc de treball, la universitat o per qualsevol altre motiu", indiquen des del sector.
Recorregut de la caravana
Professionals d'autoescoles d'Alacant, Elx, Alcoi, Oriola i Dénia participaran en una caravana de vehicles que eixirà al voltant de les 11:00 hores des del Mercat del Baver d'Alacant i recorrerà els principals carrers de la ciutat fins a arribar a la plaça on es troba la subdelegació del govern. En aquest punt entregaran les firmes arreplegades que donen suport a les seues reivindicacions i després seguiran per la plaça de Calvo Sotelo i les avingudes de Maisonnave i d'Aguilera per a acabar de nou al mercat del Baver.
L'organització ha assenyalat que la iniciativa és totalment pacífica i que, en la mesura que siga possible, es compliran les normes de senyalització per a molestar el mínimposible la resta de conductors.
La DGT "trasllada el problema a l'autoescola"
Al seu moment, segons les autoescoles, la Direcció General de Trànsit (DGT) va decidir, per a solucionar la falta d'examinadors, crear un sistema per a repartir la capacitat d'examen de cada direcció de Trànsit entre la demanda de les autoescoles de la zona. D'aquesta manera, enlloc que l'autoescola transmeta a la DGT quants alumnes necessita examinar, és aquesta última la que diu a l'autoescola quants alumnes hi pot presentar, "i sempre és una quantitat clarament insuficient".
Així, "trasllada el problema a l'autoescola", ja que ha de decidir entre les poques places que se li faciliten a quins aspirants es dona la possibilitat d'examinar. A més del perjudici de dificultar a l'alumne aconseguir el permís per a circular, també es danya la labor formativa, ja que s'obstaculitza la continuïtat de l'ensenyament.
Demanen un sistema mixt públic i privat
Les autoescoles exigeixen a curt termini que s'habilite una partida econòmica destinada a pagar hores extra per a poder realitzar totes les proves d'examen que calen per a intentar mitigar o reduir el temps d'espera entre les proves. També demanen que s'eleve el nombre d'examinadors "de manera notable" i que s'ampli el nombre de places per a aquest lloc. Per això proposen que, com ocorre en altres països europeus, s'aplique un sistema mixt entre funcionaris públics i l'empresa privada, aquesta última sempre auditada per l'organisme oficial pertinent.