Augmenten els sectors valencians que pateixen la crisi mundial de desabastiment de matèries primeres

L'actual situació afecta, principalment, les empreses que depenen de la Xina, mentre que les que treballen amb Corea han incrementat el seu tràfic comercial 

Crisi d'abastiment de matèries primeres

La crisi global que afecta les materies primeres continua afectant diversos sectors empresarials i industrials, amb la conseqüent repercussió en el consumidor final. A la crisi sanitària de la Covid-19 ara s’ha sumat la crisi energètica i també la del transport i dels subministraments.

Si fa uns mesos va ser el sector de l’automòbil el que va notar aquesta absència de producte al mercat, al que van seguir les empreses que utilitzen l'alumini, a totes elles ara se sumen les empreses que utilitzen cada dia, per exemple, grans quantitats de cartó i de tinta. Totes aquestes empreses tenen en comú que el seu abastidor principal és la Xina.

Col·lapse comercial a mitjà termini

Falten matèries primeres i els experts pronostiquen un col·lapse comercial a mitjà termini. Seguint la ruta d'aquesta crisi de matèries primeres, À Punt ha parlat amb una impremta dedicada a l’edició de llibres i embalatges per a productes farmacèutics.

Segons ha explicat Ignacio Company, gerent de ByPrint, “els nostres clients estan acostumats a terminis d’entrega d’una setmana “i ara ja parlem de quatre mesos”. Falta cartó, però també falten els tòners per a les impressores. A més, els preus s’han disparat al voltant del 40%, ha afirmat Company.

Però empreses que necessiten els embalatges amb cartó són moltes. Un altre exemple el trobem en el sector del torró. Merche Galiana, gerent de Torrons Merche, ha explicat a À Punt que tenen problemes en la recepció de les caixes de cartó, les que necessiten per a empaquetar els seus productes i poder enviar-los als comerços. 

Les empreses necessiten el cartó per a rebre i enviar les mercaderies
Les empreses necessiten el cartó per a rebre i enviar les mercaderies / À Punt NTC

Aquesta situació, amb les festes de Nadal pròximes, du les empreses a preocupar-se pel possible desabastiment. Vicent Pallardó, de l'Institut d'Economia Internacional, ha explicat que "ja hi ha problemes de subministrament en aparells electrònics, com ara ordinadors, telefonia mòbil, consoles de videojocs, i per descomptat, en vehicles".

Xina vs. Corea

Els concessionaris que depenen dels enviaments de la Xina, segons han confirmat a À Punt, pateixen grans demores en els terminis d'entrega "fins a un any de retard segons les marques". És el que ha explicat Irene de Luis, responsable de comunicació de Medimotors.

L'altra cara de la moneda la presenten aquelles empreses que no depenen de la Xina, sinó de Corea. Segons ha explicat Andrea Soria, comercial de Kia, és el seu cas, ja que, com que aquesta marca depén de components que arriben exclusivament de Corea, "està augmentat el tràfic comercial".

Enmig de tota aquesta cadena de subministrament es troben els consumidors, que comencen a experimentar la pujada dels preus finals dels productes.

També et pot interessar

stats