Aplicacions mòbils i assistència telefònica: les alternatives per a fer la declaració de la renda

A més de l’atenció presencial de l'Agència Tributària i de les assessories, hi ha també aplicacions que ens ofereixen suport per a tramitar-la

La campanya de la renda encara la recta final / À Punt NTC

La campanya de la renda encara la recta final, amb només tres setmanes per tancar el termini de presentació d’esborranys. Per qui encara no s’ha decidit a fer-ho, hi ha diverses opcions d’ajuda al seu abast. A més de l'assistència telefònica o presencial de l'Agència Tributària i de les assessories, ara hi ha també aplicacions que ens ofereixen suport per a tramitar-la.

Enrique García, CEO de Taxdown, ha explicat que una de les possibilitats és fer un qüestionari, amb el qual els experts assessors revisen els nostres passos i ens guien perquè descobrim si podem deduir-nos algunes despeses.

Per contra, les assessories desconfien d'aquestes noves eines. Nicolás Heredia, de l’assessoria Chacón y Plaza, ha advertit que en el cas d’omplir malament alguna dada, la responsabilitat és de la persona usuària i no de l’aplicació. “Això pot comportar una sanció d’Hisenda” ha afirmat.  “Mai serà el mateix que anar al despatx d’un professional, on l’atendrà gent en persona” ha argumentat Juan José Herrero, graduat social i economista.

A mesura que evoluciona la tecnologia, les noves tecnologies guanyen terreny i fer la renda ha perdut la presencialitat que requeria anys enrere. L'atenció telefònica de l'Agència Tributària enguany ha augmentat més d'un 65% a la Comunitat Valenciana, i més de 10.000 persones han tramitat la renda per telèfon.

També et pot interessar

stats