Antonio Rodríguez (Consum): "Hem implantat un protocol per tancar els supermercats en cas d’alerta roja"

El director general destaca que enguany crearan més de 600 llocs de treball i posa en valor el pes de la dona: el 64% de les direccions de supermercat són femenines

El director general de Consum, Antonio Rodríguez, en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

La cooperativa valenciana de supermercats Consum celebra el seu 50é aniversari amb una fita simbòlica: ha arribat ja als 1.000 establiments arreu d’Espanya. En una entrevista a Les notícies del matí d’À Punt, el director general de Consum, Antonio Rodríguez, ha destacat que la trajectòria de l’empresa ha sigut possible “gràcies als clients, als treballadors, als franquiciats, als proveïdors i a les institucions” i ha reivindicat el caràcter cooperatiu del projecte: “Som socis treballadors i socis clients, i sempre posem les persones al centre.”

Consum manté l’aposta pel creixement territorial amb obertures recents a Múrcia i amb perspectives d’expansió a Castella-la Manxa, Andalusia, Catalunya i la Comunitat Valenciana. Per a fer-ho possible, l’empresa prepara noves infraestructures logístiques, com una plataforma a Noblejas (Toledo), un altre projecte a Andalusia i una ampliació prevista a Aldaia, a més de reforçar els plans a Catalunya.

En l’àmbit laboral, Rodríguez ha anunciat la creació d'“entre 600 i 700 nous llocs de treball a l’any”, un ritme que, segons ha avançat, superarà les xifres de 2024.

Ha posat també en valor el pes de les dones a la cooperativa: el 72% de la plantilla són dones, el 64% de les direccions de supermercat, al voltant del 50% de les direccions d’àrea i el 35% dels llocs de direcció i alta direcció. “No creiem en el sistema de quotes, sinó en un model de promoció transparent i igualitari”, ha defensat.

Pel que fa al model de negoci, Consum combina supermercats de gran format amb la xarxa de franquícies Charter, orientada a municipis menuts i barris on no és viable una gran superfície.

Segons Rodríguez, este model permet garantir el servei en poblacions de fins a 2.500 habitants o en zones urbanes amb dificultats d’accés. “Ambdós models tenen el mateix preu, i estem molt satisfets amb els resultats”, ha afegit.

L’impacte de la dana

El director general ha reconegut que la dana del passat 29 d’octubre ha sigut “un dels episodis més tristos” en la història de la cooperativa. Consum té 1.500 treballadors a les zones afectades i un d’ells va perdre la vida, un fet que, segons Rodríguez, ha deixat una empremta profunda en l’organització. Encara que l’activitat comercial es va restablir ràpidament —en abril ja estaven totes les botigues obertes—, emocionalment “encara no ens hem recuperat del tot”.

Arran del temporal, Consum ha implantat un protocol per a tancar els supermercats en cas d’alerta roja per pluges intenses, amb l’objectiu que el personal puga quedar-se a casa amb les seues famílies. A més, la cooperativa ha reforçat el servei d’atenció psicològica que ja havia activat durant la pandèmia.

Consumidor més prudent

Sobre el context econòmic, Rodríguez ha subratllat que l’augment de costos obliga l’empresa a guanyar en eficiència per a no repercutir-los en el consumidor. A parer seu, l’IPC no ha estat impulsat tant pels aliments com pels costos energètics.

També ha assenyalat un canvi clar en els hàbits de compra: “La preocupació per l’estalvi ha vingut per a quedar-se”. Segons ha explicat, els clients van més sovint a comprar, opten per formats menuts i busquen ofertes per a poder administrar millor el pressupost mensual, ja que “el 52% de les famílies té dificultats per a arribar a final de mes”.

Digitalització i futur

Les vendes en línia representen només l’1,7% de la facturació, però Rodríguez ha admés que és un canal que el client vol i que la companyia ha de continuar millorant.

De cara al futur, el director general ha desitjat que Consum siga vista “com una empresa ideal per a treballar”, ha destacat la jornada laboral de cinc dies com a tret diferencial i ha reafirmat el compromís amb la sostenibilitat i el desenvolupament social.

També et pot interessar

stats