Air Nostrum redueix les pèrdues un 95% i ja recupera passatgers fins a abril

El president de l'aerolínia valenciana, Carlos Bertomeu, ha defés la seua solvència després del préstec de la SEPI

Imatge d'arxiu d'un avió d'Air Nostrum
Imatge d'arxiu d'un avió d'Air Nostrum / À Punt NTC

L'aerolínia Air Nostrum ha reduït en més d'un 95% les pèrdues durant el 2021 respecte a l'any anterior, en el qual es va escampar la crisi del coronavirus, i ha aconseguit recuperar progressivament les xifres de tràfic durant 2022, fins a arribar a l'abril al 106,7% de les places que va oferir l'any previ a la pandèmia.

El president de la companyia valenciana, Carlos Bertomeu, ha desgranat aquest dimarts els resultats de 2021 de la companyia i ha subratllat la "solvència" de l'empresa, després del préstec participatiu de 111 milions d'euros concedit per la Societat Estatal de Préstecs Industrials (SEPI), que se suma a altres préstecs de l'ICO que té la companyia.

"Amb l'ajuda, que ens permet digerir molt de cost de l'impacte de la crisi i amb l'inestimable esforç i valor d'haver mantingut el nostre capital humà i les relacions amb els proveïdors, creiem que continuem sent una empresa viable", ha remarcat Bertomeu.

El responsable de l'aerolínia ha explicat que per a accedir al préstec participatiu Air Nostrum s'ha sotmés a un "llarg" procés d'anàlisi amb tres informes l'IVIE, del FLARE i d'una assessoria externa que han constatat la seua solvència prèvia a la crisi de la pandèmia, el seu valor com a empresa estratègica i sistèmica per a Espanya, el seu compromís amb la descarbonització i sostenibilitat i la solidesa del seu pla de viabilitat.

El 2020, els tres primers mesos es "van menjar" la liquiditat de l'aerolínia i al final de l'any va acumular unes pèrdues de 140,4 milions, que el 2021 es reduïren a 7,3 milions. Quant a les seues xifres de vendes, el volum de negoci ha augmentat un 26%, dels 256,5 milions el 2020 als 324,3 milions el 2021, fonamentalment per l'increment del nombre de passatgers.

A més, en el marc de la inflació i la crisi dels preus del combustible, Bertomeu ha explicat que Air Nostrum va comprar amb antelació més del 80% del combustible que utilitzarà fins a abril de 2023, per la qual cosa l'escalada de costos ha impactat menys en la companyia, però ha admés que la situació és "preocupant" amb la incertesa de quant puga allargar-se en el temps.

També et pot interessar