Air Nostrum competirà amb Renfe en l'AVE a partir de desembre de 2020

En el trajecte Madrid-Comunitat Valenciana la capacitat del corredor augmentarà un 43%, fins a les 53 circulacions diàries.

VÍDEO | Air Nostrum competirà amb Renfe en l\'AVE a partir de desembre de 2020
27 de novembre 2019 - 21:22

La companyia ferroviària pública francesa SNCF i el consorci integrat per Air Nostrum i Trenitalia han sigut seleccionats com els dos primers operadors que entraran a competir amb Renfe en transport de viatgers amb tren AVE quan al desembre de 2020 aquest mercat s’òbriga a la competència. Així ho ha avançat la presidenta d’Adif, Isabel Pardo, després de la reunió extraordinària del seu consell d’administració.

L’obertura a la competència privada augmentarà la capacitat dels tres corredors d’alta velocitat en un 65%. En concret, en el trajecte Madrid-Comunitat Valenciana (València i Alacant) l’augment serà del 43%, fins a les 53 circulacions. En el trajecte Madrid-Barcelona s’establirà un total de 53 trens diaris, enfront dels 37 actuals, i en el trajecte Madrid-Toledo-Sevilla-Màlaga es preveu augmentar un 75% la capacitat amb 61 circulacions diàries.

Intermodalidad de Levante (ILSA), societat d’Air Nostrum, i el seu soci italià es quedaran amb el grup de circulacions i freqüències ferroviàries denominat B, que contempla posar en marxa 16 trens al dia. Del seu costat, SNCF, a través de la seua filial espanyola Rielsfera, ha aconseguit el denominat paquet C de serveis, el que comprén cinc circulacions al dia per aquestes tres mateixes línies. 

Per la seua banda, Renfe s’ha quedat amb el major paquet de serveis ferroviaris dels tres en joc, el paquet A, que contempla un màxim d’un centenar de freqüències diàries en el conjunt dels tres. 

Una vegada que Adif ha adjudicat aquests paquets de serveis en la xarxa AVE, el pas següent, previst ja per als primers mesos de 2020, serà signar amb ells els corresponents acords marc. D’aquesta forma, les empreses tenen quasi un any per a anar dissenyant i preparant els seus plans de negoci i poder així començar a donar servei a partir del 14 de desembre de 2020, quan aquest sector es liberalitza en tota la UE.

L’objectiu és augmentar el nombre de viatgers i abaratir preus

Amb l’obertura a la competència en el transport amb tren es pretén traure el màxim partit i rendibilitzar la xarxa AVE espanyola, en la construcció del qual s’han invertit 51.000 milions d’euros, i que, amb els seus 3.200 quilòmetres de longitud, és la segona major del món per darrere de la Xina i la més llarga d’Europa.

Així mateix, es pretén atraure a un major nombre de viatgers cap al ferrocarril, que a més és el mitjà de transport més sostenible, i abaratir el preu dels bitllets de tren AVE.

Bertomeu: la clientela tindrà més elecció i millors preus

Carlos Bertomeu, president d'ILSA i Air Nostrum, s'ha mostrat satsifet per la preadjudicació de l'anomenat paquet B. “Amb aquesta decisió s'obri una nova etapa de qualitat en el servei i proximitat a l'usuari, i s'inicia un procés que permetrà al client disposar de més capacitat d'elecció i preus més atractius per a viatjar amb tren”, ha indicat.

Per part seua, Orazio Iacono, CEO de Trenitalia, ha indicat que posarà a la disposició d'ILSA la seua experiència en l'alta velocitat “desenvolupada durant deu anys en un mercat obert a la competència a Itàlia, que assegurarà els estàndards de qualitat més alts en el transport ferroviari per als passatgers a Espanya”.

També et pot interessar

stats