L’aeroport de Castelló fa vint anys amb més d’un milió de passatgers i dotze rutes
També s’hi fa manteniment industrial d’aeronaus i el pròxim objectiu és obrir rutes el 2026 cap a Stuttgart (Alemanya) i París
Aquest dilluns es compleixen vint anys des de la col·locació de la primera pedra de l'aeroport de Castelló, una infraestructura que va nàixer envoltada en la polèmica, però que ara encara el futur centrada en l'obertura de noves rutes comercials i de negoci.
Fins i tot la construcció va ser polèmica perquè després d’aquesta primera pedra començaren unes obres que es van paralitzar via judicial per a protegir l'arpellot cendrós, una au que nidificava en aquests terrenys.
Al cap de set anys, quan es va inaugurar l’aeroport, generava dubtes de viabilitat, però dues dècades després les xifres han enlairat les perspectives. L'aeroport de Castelló va tancar el 2023 amb més de 280.000 passatgers i dotze rutes. Les últimes incorporacions són Berlín, Milà i Bilbao, i el pròxim objectiu és obrir rutes el 2026 cap a Stuttgart, a Alemanya, i París.
Connexions per l'aire que permeten obrir noves rutes comercials i de negoci. També permet que més turistes arriben al nostre territori i que la ciutadania de les comarques del nord vole des de més a prop. El total de passatgers des que va enlairar-se el primer avió, el 2015, supera el milió.
Yolanda González, delegada comercial de l’Associació Provincial d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de Castelló (AsHotur), ha afirmat, en declaracions a À Punt, que el fet de tindre un aeroport ha posat la província en el mapa, ja que arran de la inauguració molts turoperadors han considerat la zona com a destinació.
A més de proveir un mitjà de transport, l'aeroport té instal·lacions on operen empreses aeroespacials i s'hi fa manteniment industrial d'aeronaus, indica el director general d’Aerocas, Justo Vellón, que afirma que aquest vessant creixerà molt durant els pròxims anys.