Acord per a l'ERO de Ford, que afectarà 630 persones

L'edat de les prejubilacions baixa finalment fins als 55 anys, que tenen garantit el 80% del salari net regulador

Cadena de producció de la factoria d'Almussafes
Cadena de producció de la factoria d'Almussafes / Europa Press

Acord a la planta d'Almussafes per a l'eixida de 630 treballadors i treballadores de Ford. Després d'un matí d'intenses reunions, a primera hora de la vesprada, els sindicats han informat que s'ha arribat a un acord sobre l'ERO. Un acord que suposarà l'eixida de 630 persones a partir del mes de maig i fins al mes de desembre. El període de les adhesions voluntàries finalitzarà el 30 de juny, segons han detallat UGT-PV i CCOO PV, sindicat majoritari en la planta, en un comunicat.

El sindicat ha detallat les condicions de l'acord. Així, es podran acollir a prejubilacions la plantilla entre 55 i 63 anys (complits a 30 de juny). Els voluntaris de 55 i 56 anys tenen garantit el 80% del salari net regulador, mentre que els que tinguen a partir de 57 anys rebran un 85% d'aquest salari. Aquest és el punts clau de l'acord, donat que la direcció de Ford Almussafes estava disposada a rebaixar l'edat de les prejubilacions a 55 anys a canvi de reduir els complements salarials, que deixava en el 85% a partir dels 57 anys, amb el 80% en 56 anys i del 75% als 55 anys.

D'altra banda, l'acord també inclou que, per a la plantilla que voluntàriament opte per entrar en l'ERO, la taula negociadora ha acordat el pagament d'una indemnització de 45 dies per any treballat en un màxim de 42 mensualitats més una gratificació especial.

La multinacional va presentar a finals del passat mes de març un ERTO per a acomiadar 630 persones argumentant la caiguda generalitzada de les vendes de vehicles, que afecta especialment els models que es fabriquen a Almussafes. La direcció de Ford Almussafes havia presentat aquest dilluns de matí una nova proposta sobre les condicions per a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectaria prop de 630 treballadors de la fàbrica, però en un primer moment el comité d’empresa havia rebutjat la proposta. En una segona reunió, ha arribat l'acord.

UGT ha valorat el pacte com "un gran acord". El sindicat ha anticipat també que demanarà a la direcció que "com més prompte millor" la negociació del conveni col·lectiu de la planta per tal d'aclarir el futur dels treballadors de la planta valenciana.

Per la seua banda, STM-Instersindical Valencianan ha explicat que no ha signat l'acord perquè Ford no ha garantit per escrit que tots els afectats siguen voluntaris. El sindicat ha recordat que en l'ERO anterior sí es va incloure aquesta garantia. 

UGT signa l'ERTO

D'altra banda, s'han prorrogat les condicions dels ERTO anteriors en una reunió mantinguda també aquesta vesprada en acabar la de l'ERO. L'ERTO implicarà la paralització de la producció, la suspensió del torn de nit i la fabricació de la furgoneta Transit Connect durant dos mesos i mig -al voltant de 30.000 unitats-. L'ERTO es durà a terme durant vint dies fins al mes de juliol i és conseqüència de la crisi dels semiconductors. Aquest acord l'ha signat únicament UGT i es posarà en marxa aquest dimecres, dijous i divendres en la planta de muntatge de vehicles; al maig afectarà la setmana del 3 al 7 i els dies 10 i 11 tant per a vehicles com per a motors, i els divendres 21 i 28 pararà motors; al juny seran totes dues plantes les que es paralitzen la setmana del 7 a l'11, i els dies 18 i 25 sol motors; i ja per a juliol s'han programat parades conjuntes els dies 2, 9, 14 i 15, i el 19 només en motors.

També et pot interessar

stats