El 45,5% dels ciutadans afirma que ignorarà el Black Friday

Roba, calcer, tecnologia, electrodomèstics i perfumeria són els principals productes adquirits, juntament amb els primers regals de Nadal

Creixen les compres per internet
Creixen les compres per internet / Shutterstock

El Black Friday és una campanya importada que encara no té una acceptació general. Una enquesta de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana evidencia que el 45,5% dels ciutadans ignorarà aquesta campanya de descomptes prevista per al cap de setmana. El sondeig mostra que, bàsicament, un 32,5% dels preguntats sí que ha mostrat la voluntat d'aprofitar els descomptes i un 22% encara no ho ha decidit.

Els ciutadans que no realitzaran compres durant aquest període comercial expliquen que no tenen necessitat d'adquirir cap article, defensen que aquestes promocions només fomenten el consumisme o no creuen que siguen descomptes reals.

Per contra, per als que sí que buscaran productes a millor preu durant el Black Friday, el consum secentrarà en roba, calcer, tecnologia, electrodomèstics i perfumeria, i també en les primeres compres i regals de Nadal. La major part de les compres es concretaran per internet (un 47,3%).

Menys de cent euros

Preguntats pel pressupost que pretenen gastar, el 64,4% de les persones enquestades han afirmat que serà de menys de 100 euros. A més, un 28,8% diu que destinarà entre 100 i 200 euros, i només un 6,8% parla d'una previsió de despesa superior als 200 euros. En comparació amb anys anteriors, un 45,7% destinarà el mateix pressupost, un 22,4% gastarà menys diners que anys anteriors i només un 7,8% en gastarà més.

La Unió de Consumidors recorda que és important comparar els preus abans de comprar, evitar la compra compulsiva, analitzar adequadament el preu anterior i el descompte aplicat i tindre clars els drets de devolució i les garanties dels productes, entre altres recomanacions.

També et pot interessar