Fortunato Salvador, d’Onda, aspira el Premi Iturbi
Dels 200 pianistes internacionals, només s’han classificat 4 espanyols
A la 23a edició del Concurs Internacional de Piano de València es van presentar 200 candidats de 40 països diferents, però només 20 van estar preseleccionats per a participar-hi.
Un d'ells és Fortunato Salvador Garcia, d'Onda (Plana Baixa), un jove pianista que busca fer-se un lloc entre l’elit internacional i ara aspira al Premi Iturbi.
El Palau de la Música acull este prestigiós concurs internacional de piano en què participen talents internacionals i que, a més d'importants premis, com els 30.000 que s’emporta el guanyador, suposa la possibilitat de gravar amb una discogràfica i anar de gira per tot el món.
Salvador, amb només 24 anys, és un dels 4 espanyols seleccionats per a esta edició i té clar que només per haver-se classificat ha complit una fita important: “És prou complicat arribar ací i estic prou satisfet, content d’haver-hi arribat”.
En el seu haver, el reconeixement de qui ja és un talent del piano amb tota una trajectòria que ho acredita. La clau de l’èxit en el seu camp és el treball, la disciplina i la constància: “Molta disciplina, molta dedicació, moltes ganes de seguir aprenent”.
Dimecres s’ha disputat la primera ronda eliminatòria i el desig està clar: arribar a la gran final de divendres i sumar un títol més.