La Biennal de Venècia, en peu de guerra

L’edició ha començat amb la renúncia del jurat i el boicot de la mitat dels artistes per la inclusió d'Israel i Rússia com a participants

La Biennal de Venècia més convulsa de la història / À Punt NTC

La Biennal de Venècia s'ha convertit en un camp de confrontació ideològica i ja és l'edició més convulsa de la història. Ha començat amb la renúncia del jurat i el boicot de la mitat dels artistes com a símbol de repulsa unànime per la inclusió d'Israel i Rússia com a participants. 

Els nous premis, anomenats els Lleons dels Visitants, originen el boicot de la mitat dels artistes. A més, un total de vint pavellons s’han declarat en vaga. S'activen protestes, com les del col·lectiu Pussy Riot davant del pavelló rus, i artistes palestins homenatgen els morts a Gaza.   

Trencats tots els ponts institucionals, ideològics i diplomàtics, la tensió geopolítica s'ha apropiat d’una biennal que en el primer dia de debut té xifres rècord d'espectadors. 

L'art contemporani, ara més que mai, deixa de ser només estètica simbòlica i apel·la a la defensa de les llibertats com a expressió de les contradiccions humanes. 

També et pot interessar

stats