Paiporta, Catarroja i Alaquàs reten homenatge a Llorenç Giménez, referent de la narració oral valenciana, amb unes jornades sobre oralitat
Les IV Jornades d'Oralitat Llorenç Giménez són del 29 de juny i al 3 de juliol amb una programació que inclou taules redones, xarrades i trobades culturals
Narradors, especialistes i amants de la tradició oral es reunixen esta setmana en les IV Jornades d'Oralitat Llorenç Giménez, que del 29 de juny i al 3 de juliol reten homenatge a Llorenç Giménez, referent de la narració oral valenciana. És una cita cultural consolidada que fa la quarta edició a Paiporta, Catarroja i Alaquàs.
Oferix espais de reflexió i debat al voltant de la narració oral contemporània, recordant i reivindicant la figura del pioner de la narració oral valenciana, estretament vinculat a l’Horta i participant habitual en moltes activitats culturals.
Les jornades, organitzades per l’Associació Cultural El Barranc de Paiporta i Acció Cultural del País Valencià, inclouran diverses taules redones, xarrades i trobades culturals que aprofundiran en el valor de la paraula dita, la memòria col·lectiva i la transmissió cultural. La programació es desenvoluparà en tres seus: la sala annexa del Museu de la Rajoleria de Paiporta, al Castell d’Alaquàs i la Biblioteca de Catarroja.
Totes les activitats seran d’entrada lliure i gratuïta fins a completar aforament. A les 19:00 hores, s'oferixen conferències i espais de pensament sobre l’imaginari popular, les rondalles, els mites, les criatures fantàstiques i la funció cultural de la paraula transmesa de boca a orella. A la nit, a les 22:30 hores, les sessions de narració oral permetran retrobar-se amb el plaer essencial d’escoltar històries compartides en un espai íntim i participatiu per al públic assistent. La programació es pot consultar en les webs de les entitats organitzadores.
Les jornades volen commemorar l'empremta humana i cultural de Llorenç Giménez, considerat una figura clau en la recuperació i difusió de la narració oral a la Comunitat Valenciana. Per això, a banda de les activitats programades, hi haurà una exposició sobre el narrador i venda de llibres en les tres seus.
La programació està coordinada per l’escriptor i narrador Carles Cano, i està adreçada a públic adult. Compta amb la col·laboració del Ministeri de Cultura, la Direcció General del Llibre, el Còmic i la Cultura, els ajuntaments dels municipis que acullen les jornades, la Fundació FULL pel foment del Llibre i la Lectura, Contes per la Dana, el col·lectiu Guaix i l’agrupació Cor en Dansa.