Melody, preparada per a arrasar com "un huracà" a Basilea amb "Esa diva"

La ciutat suïssa acull este dissabte la 69a edició d'Eurovisió, en què 26 països competiran per a guanyar el Micròfon de Vidre

Melody interpreta 'Esa diva' durant la primera semifinal
Melody interpreta "Esa diva" en la primera semifinal / Europa Press

Com cada maig, enguany el Festival de la Cançó d'Eurovisió torna a entrar i a omplir de música les cases de centenars de milers de persones arreu del món. Este dissabte 17 de maig la ciutat suïssa de Basilea acull una nova edició del programa televisiu més longeu de la història, en què 26 països confronten les seues propostes musicals per a emportar-se el Micròfon de Vidre i el reconeixement de tot Europa.

Per part de la representació espanyola, Melody, amb el tema "Esa diva", continua el seu camí meteòric per a enamorar públic i jurat i aconseguir la primera posició del rànquing, una fita que Espanya no aconsegueix des del 1969, any en què Salomé es va alçar victoriosa amb "Vivo cantando". La cantant de Dos Hermanas (Sevilla) té una oportunitat d'or per a demostrar que el seu retorn a la palestra pública no és flor d'un sol dia i que la seua carrera artística està preparada per a tornar a enlairar-se.

En esta edició hi participaran, com és tradicional, els denominats Big Five, que són els principals contribuents financers a la Unió Europea de Radiodifusió, l'organisme que organitza el festival: Alemanya, Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit. Per altra banda, els altres 21 països que hi participen han hagut de guanyar-se el lloc per a la final en les dos semifinals celebrades esta setmana: Noruega, Luxemburg, Estònia, Israel, Lituània, Ucraïna, Àustria, Islàndia, Letònia, els Països Baixos, Finlàndia, Polònia, Grècia, Armènia, Suïssa, Malta, Portugal, Dinamarca, Suècia, San Marino i Albània.

Melody, envoltada de valencians

L'idil·li de Melody amb Eurovisió va començar l'1 de febrer, quan es va imposar en la final del Benidorm Fest, el festival de preselecció de la representació espanyola que se celebra des del 2022. L'artista sevillana va aconseguir el bitllet a Basilea amb 70 punts per part del jurat i 80 per part del públic, convertint-se amb 150 en la "diva" que parlava la cançó.

Però en el camí cap a la cita d'este dissabte, Melody no ha caminat sola, sinó que ho ha fet rodejada d'un equip amb una presència destacada de diversos valencians. També han jugat un paper fonamental els maquilladors i perruquers Jesús Sáez i J. Parralejo, de l'empresa El Tocador, amb base al barri de Patraix (València). A més, Melody pujarà a l'escenari amb tres looks dissenyats pel creador il·licità Gustavo Adolfo Tarí.

Més destacada, inclús, és la participació del compositor alcoià Alberto Lorite. Ell va ser la persona al comandament de la composició del tema "Esa diva", una lletra que Melody ja ha portat a tots els escenaris imaginables. Lorite va assegurar en el seu moment que va estar treballant en la cançó més d'un any al costat de Melody, "polint i cuidant el missatge que volem transmetre". 

L'essència musical també arriba de la mà del productor valencià Guillem Vila Esborres, un músic afectat per la dana que ha sigut l'encarregat de l'arranjament musical clàssic que es va donar a conéixer fa unes setmanes.

Benidorm, "la capital eurovisiva per excel·lència"

Com era d'esperar, Benidorm (Marina Baixa), que celebra des de fa uns anys el festival de preselecció del representant espanyol a Eurovisió, es prepara per a celebrar Eurovisió. El consistori ha preparat una pantalla gegant a l'auditori Julio Iglesias, en ple cor del parc de l'Aigüera, per a convertir Benidorm "en la capital eurovisiva per excel·lència".

L'accés al recinte serà lliure fins a completar aforament, però és imprescindible registrar-se prèviament i descarregar l'entrada gratuïta a través d'enterticket.es. També s'habilitarà un punt de taquilla amb entrades subjectes a disponibilitat, encara que l'organització recomana registrar-se en línia "per a assegurar l'accés".

La programació d'este dissabte comença al matí amb l'Euroclub Júnior, "amb les actuacions de joves promeses com Carlos Higes, Sandra Valero i Chloe de la Rosa. De vesprada, primer es farà una sessió de Benieuró-Bingo, i després actuarà el DJ Dennis Moore, just abans de la retransmissió en directe de la final d'Eurovisió, a les 21 hores.

La participació d'Israel, amb més polèmica que mai

Un any més la polèmica gira entorn de la participació d'Israel en el festival, com ja va passar en l'edició de l'any passat. Mentre associacions, polítics i personalitats de la cultura alcen la veu i es posicionen en contra de la participació del país hebreu en el certamen, l'últim recompte de les autoritats gazianes ja eleva a més de 52.000 els morts per l'ofensiva israeliana a la Franja de Gaza.

L'encarregada de representar enguany Israel és Yuval Raphael, una jove nascuda a Tel-Aviv que va sobreviure a l'atac perpetrat per Hamàs el 7 d'octubre del 2023. Raphael es va amagar en un dels refugis propers al quibuts Be'eri mentre els milicians del grup islamista obrien foc i, segons relata ella mateixa, es va haver d'amagar durant huit hores entre els cadàvers dels seus amics per a poder sobreviure.

Les protestes s'han fet notar tant en l'acte de la catifa turquesa, que marca l'inici oficial del festival, com en l'assaig de l'actuació d'Israel en la segona semifinal. Tensió que s'ha instal·lat a Eurovisió, a les portes d'una altra final en què la candidata d'Israel ocupa gran part de l'atenció mediàtica.

També et pot interessar

stats