Els huit nominats valencians que opten als Goya, ambaixadors del sector cinematogràfic
Aquest dijous s’han reunit en una recepció prèvia a la gala que se celebra aquest dissabte a Sevilla
Les nominades i nominats valencians als Premis Goya 2023 s’han reunit aquest dijous amb la consellera de Cultura, Raquel Tamarit, com a recepció prèvia a la gala que se celebra el pròxim dissabte a Sevilla. Tamarit ha estat acompanyada pel director de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos; el director adjunt de cinematografia de l’IVC, Francesc Felipe; així com representants d’À Punt i de l’AVAV.
La consellera ha explicitat que “les huit nominacions valencianes compten amb un reconeixement que per a la societat ja és enorme. Són ambaixadores i ambaixadors del sector de la indústria cinematogràfica valenciana”. “Les nominacions amb segell valencià ens afermen el camí per a enfortir el nostre sector audiovisual, amb el qual treballem per a cohesionar-nos com a equip, perquè volem tindre veu i que siga una veu important allà a on anem”, ha comentat Tamarit.
Enguany hi ha huit nominacions valencianes i en la recepció organitzada per Cultura de la Generalitat han participat la productora Maria Zamora (Elàstica Studio) com a representant d’Alcarràs, nominada a millor pel·lícula; el cineasta de Sant Vicent del Raspeig Adán Aliaga i el productor alacantí Miguel Molina (Jaibo Films), nominats a millor curt documental per La gàbia; el productor il·licità Carlos Guerrero (39 Escalones Films) com a representant de La entrega, nominat a millor curtmetratge de ficció; l’actriu Luna Pamies, nominada a millor actriu revelació per El agua, i l’estilista benidormera Cristina Rodríguez, nominada a millor disseny de vestuari per Malnazidos.
A més, l’oriolana Elena López Riera opta a millor direcció novella per El agua. Es tracta d’un llargmetratge amb ajudes a la producció de l’Institut Valencià de Cultura que va obtindre dos premis Berlanga en 2022: a millor actriu (Luna Pamies) i a millor actor de repartiment (Pascual Valero).
A millor actriu de repartiment en els Goya aspira la valenciana Susi Sánchez, en el treball fet en la pel·lícula Cinco lobitos, i al millor maquillatge i perruqueria aspira Sarai Rodríguez, del Port de Sagunt, per La piedad.
Més llegit
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Els bombers rescaten tres persones en operacions aèries a Ontinyent, la Casella d’Alzira i Simat de la Valldigna
-
Mor José Manuel Ochotorena, mític porter del València
-
Tensió a les portes de la Facultat de Filologia de València per la convocatòria de l'ultra Vito Quiles
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló