El Castell de l’Olla d’Altea celebra els quaranta anys amb el major espectacle de la seua història
Deu plataformes flotants i més de 1.600 quilos de material pirotècnic convertiran este dissabte el cel i la mar d’Altea en un escenari de somni
Amb la primera llum del dia comença el muntatge del Castell de l'Olla d'Altea (Marina Baixa). Amb l'ajuda d'una grua i arrossegades des de la mar s'instal·len les deu plataformes flotants des d'on es llançaran els més de 1.650 quilos de material pirotècnic.
Fernando Trotonda, gerent de la pirotècnia Vulcano que llançarà els focs de l'Olla, ens obri boca amb tot el que té preparat: s'han incrementat les plataformes i s'ha augmentat la matèria reglamentada, el que el convertix en el castell més gran de la història. Tot, per a una ocasió especial, el quaranta aniversari d'este espectacle piroaquàtic únic a Espanya.
La festa, que va començar com una cosa xicoteta i artesanal, s'ha anat consolidant al llarg dels anys i hui dia gaudix d'una gran popularitat i repercussió a nivells estatal i internacional. "El castell va començar des d'una comissió de festes que va decidir llançar un castell piroaquàtic", rememora José Pérez, president del Castell de l'Olla. "Va estar tan bonic vore-'l dins la mar que al final la comissió va decidir que ells arreplegarien diners cada any per a tornar-lo a fer", afig.
Este dissabte, durant vint minuts esta mitjanit, el cel d'Altea tornarà a brillar. La foscor es farà dia i cel i mar es convertiran en un mateix escenari natural, al ritme de la música i la pólvora.