Chimo Bayo: “El 'Hu-Ha' ha dut València arreu del món”

À Punt ha parlat amb el discjòquei, que repassa el recorregut d’un èxit musical que ha arribat a sentir-se en 40 països

Chimo Bayo: “El 'Hu-Ha' ha dut València arreu del món” / À Punt NTC

“Ha marcat la personalitat d’estar a València, ha dut la ciutat per tot el món. Va suposar un pas transcendental en la música electrònica espanyola”. Així ha valorat el discjòquei valencià Chimo Bayo l’impacte del seu gran èxit Así me gusta a mí, sobre el qual diu, orgullós, que va marcar una època no només a València, sinó a tot el món.  

Ara, els famosos "Hu-Ha" tornen a sonar, encara que aquesta vegada convertits en la música d’un anunci del Black Friday d’un supermercat a Grècia. L’espot recrea una estètica de fum, llums làser, indumentària metal·litzada i ulleres de sol, que recorda la Ruta del Bakalao, també coneguda com a Ruta Destroy.

En una entrevista en À Punt, Chimo Bayo explica que, vint anys després de la publicació de la cançó, que es va vendre en vora quaranta països, continua sentint-se en les plataformes digitals, no només d’Espanya, sinó de zones tan allunyades com l'Amèrica del Sud i el Japó. “Saps el que és entrar a una discoteca de Tailàndia i sentir la cançó?”, es pregunta amb satisfacció. 

Però el seu èxit no acaba ahí. Así me gusta a mí també ha donat el salt a la gran i a la xicoteta pantalla. El discjòquei apunta que en els últims anys s’ha pogut sentir en la pel·lícula Las niñas, guardonada amb quatre premis Goya, i en la sèrie de televisió Paraíso. Recentment, apunta, també estan negociant perquè aparega en una pel·lícula mexicana, sobre la qual no ha volgut donar més detalls. 

També et pot interessar

stats