Alacant porta este cap de setmana un tast de les Fogueres a Toledo

La mascletà, la cercavila i la cremà d’un monument promocionarà la festa coincidint amb la jornada de convivència de les candidates a bellesa del foc

El passeig de Recaredo de Toledo tindrà una foguera, que representa les festes d'Alacant, fins que es convertisca en cendra demà
El passeig de Recaredo de Toledo tindrà una foguera que representa les festes d'Alacant, fins que es convertisca en cendra demà / À Punt NTC

Una mascletà, un monument que representarà festes icòniques com la Setmana Santa, cercavila amb música i, fins i tot, l’arròs alacantí per a delectar els estómacs. Són alguns dels elements que la Federació de Fogueres d’Alacant portarà este cap de setmana fins a Toledo, coincidint amb la presa de contacte de les 79 candidates a bellesa del foc i que permetran promocionar esta festa, declarada d’interés turístic internacional.

La iniciativa permet divulgar la festa de les Fogueres i, al mateix temps, pel que fa a la ciutat d’acollida, la iniciativa també generarà activitat en els hotels i restaurants de la capital castellano manxega.

De fet, a primera hora d’este divendres està previst que concloga el muntatge de la foguera que l’artista José García ha plantat al passeig de Recaredo de Toledo. Un sol és l’element central d’esta foguera, on també estan representades unes altres festes de la ciutat, com els Moros i Cristians o la Setmana Santa, segons ha explicat el president de la Federació de les Fogueres de Sant Joan, David Olivares.

Dissabte concentrarà la major part de les celebracions per a donar a conéixer les Fogueres, que permetran recrear a Toledo l’ambient que viu Alacant per Sant Joan. La jornada començarà amb una cercavila des de la cèntrica plaça de Zocodover fins a l'ajuntament i continuarà amb un concert de bandes toledanes.

A les 14:00 hores, es dispararà una mascletà. Cinquanta quilos de pólvora esclataran al cor de la ciutat manxega i, després, la ciutat també farà gala d’un dels plats més reconeguts, l’arròs alacantí: se serviran vora mil racions.

Una cremà matinera

Com no podia ser d’una altra manera, la festa conclourà amb la Cremà, prevista per a les 20:30 hores. La bellesa del foc del 2025, Adriana Vico, afirmava que, per a ella, és un orgull estar a Toledo i compartir amb el veïnat com rd viu la festa a Alacant: “És fonamental conéixer els elements de la pólvora, foc i música”, ha indicat.

En totes estes activitats participaran les 79 candidates a bellesa del foc, que serà escollida el 2 de maig, així com 59 presidents de districte per a acompanyar les candidates, com concreten des de la Federació. El regidor de Joventut i Festejos de Toledo, José Vicente García-Toledano, ha agraït que Toledo haja sigut escollida per a representar les Fogueres d'Alacant i generar turisme en hotels i restaurants toledans.

També et pot interessar

stats