Més de 30.000 espectadors podran gaudir enguany del Betlem de Tirisiti

Declarat bé d'interés cultural immaterial i amb més de 150 anys d’història, és una de les tradicions nadalenques més emblemàtiques d'Alcoi

El Betlem de Tirisiti d'Alcoi
El Betlem de Tirisiti d'Alcoi / Ajuntament d'Alcoi

Alcoi oferix a partir de divendres les representacions del retaule del Betlem de Tirisiti, de les quals podran gaudir fins al 5 de gener més de 30.000 espectadors. Amb més de 150 anys d’història i declarat bé d'interés cultural immaterial, és una de les tradicions més emblemàtiques de Nadal de la localitat.

Es faran més de cent representacions per a col·legis, superant les de l'any passat. Fins al 22 de desembre, més de 15.000 escolars de tota la Comunitat Valencianes i zones pròximes ocuparan les 170 butaques del reconvertit Teatre Principal d'Alcoi en barracó de titelles.

Les dates nadalenques, del 23 de desembre al 5 de gener, concentraran el gruix de les representacions, programades per a cada vesprada i també els diumenges al matí.

Els titelles representaran una història costumista que combina el naixement de Jesús amb les festes de Moros i Cristians d'Alcoi. L'obra ha rebut nombrosos premis i reconeixements, des del guardó internacional de la Unima per la Conservació del Patrimoni de la Marioneta fins al Premi Nacional de Teatre per a la Infància i la Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat.

Les entrades, a 5,65 euros, es podran adquirir en el web de l'Ajuntament d'Alcoi. Les corresponents als dissabtes extraordinaris estaran disponibles des del 21 de novembre i, les de Nadal, a partir del 16 de desembre a les 16:00 h.

També et pot interessar

stats