Les baixes de professorat per covid-19 s'eleven fins al 8% als instituts valencians
El president de l'Associació de Directors d'Instituts d'Educació Secundària del País Valencià, Toni González, defensa en Les noticies del matí que era desitjable un cribratge massiu per a detectar positius entre el cos docent i l'alumnat
La tornada a les aules després del Nada s'ha produït amb mig miler de docents de baixa per covid-19, vora el 0,6% de la plantilla segons les dades proporcionades dilluns per la Conselleria d'Educació. Un percentatge que, en el cas dels instituts de secundària, s'eleva entre el 7 i el 8%, d'acord amb les dades que ha donat el president de l'Associació de Directors d'Instituts d'Educació Secundària del País Valencià, Toni González, aquest dimarts en Les notícies del matí.
Segons ha explicat, es tracta d'una estimació mitjana per a tota la xarxa pública, ja que hi ha fluctuacions entre centres: en alguns hi ha un 2% del personal confinat per covid-19, mentre que en altres la xifra es dispara fins al 25%. Totes aquestes baixes en el sector educatiu començaran a cobrir-se hui mateix a través d'un sistema exprés d'adjudicacions que ha habilitat la Generalitat, ha confirmat el docent.
González ha afirmat que el professorat ha représ el curs amb "tensió" perquè des de diumenge ja va començar a notificar-se el degoteig d'absències en la comunitat educativa, i la previsió és que continuen augmentant al llarg d'aquesta setmana. "Estem molt esgotats. Cada vegada que esclata una onada estem a l'aguait i tractant d'intensificar totes les mesures de prevenció als centres, com ara la ventilació creuada o l'ús de mascaretes i de gel hidroalcohòlic".
El president dels directors d'instituts valencians reconeix que l'administració de la tercera dosi —tres quartes parts del col·lectiu ja l'ha rebuda— els ha proporcionat un extra de tranquil·litat per al retorn a les classes, però encara així els haguera agradat que la Conselleria d'Educació implementara més mesures per a garantir la seguretat. Per exemple, ha dit, un cribratge massiu entre l'alumnat i el professorat per a detectar possibles positius i aïllar-los de forma immediata.